כך מסדרים את המקרר ומאחסנים אוכל

סידור מקרר

סידור וארגון של המקרר בצורה נכונה מונע ריחות לא נעימים, משדרג את חווית השימוש, מאריך את חיי המדף של המוצרים וגם חוסך כסף על השלכת אוכל לשווא. לכל אזור במקרר ייעוד משלו וכל קבוצת מזון מגיעה עם הוראות הפעלה: ירקות ופירות, מאכלי גבינה, בשרים ודגים ועוד.

לפני הכול, חשוב לשמור על מגירות ומדפי המקרר נקיים משאריות אוכל ורטבים שגורמים לריחות לא נעימים. אפשר לשלוף אותם ולשטוף בכיור או לנקות עם חומץ ומים, רק מוטב לייבש באופן מוחלט כדי למנוע הצטברות לחות ורטיבות. כדי למנוע מצב שמשליכים מוצרים פגי תוקף, כדאי לפעול בשיטת פיפ"ו (first in first out – FIFO) – לשים את המאכלים הישנים מקדימה ואת החדשים מאחורה.

הטיפ הכי חשוב אולי: אל תעמיסו את המקרר במוצרים ומאכלים, בטח לא בסירים גדולים, זה פוגע בזרימת האוויר ומקשה על שמירת הטמפרטורה הקרה. העמסת יתר גם מובילה בסופו של דבר לזריקת מזון וריחות רעים.

פירות וירקות

באופן כללי, לא חייבים להכניס פירות וירקות מסוימים למקרר בתקופת החורף: תפוחים, אגסים, בננות, אבוקדו, תפוזים וקלמנטינות, עגבניות, מלפפונים, ירקות שורש ועוד. מאכלים אלה יכולים להחזיק ימים ואפילו שבועות בטמפרטורת החדר. חלק מהם – כמו עגבניה, בננה ואבוקדו – מבשילים לבד והקור של המקרר רק פוגע.

מבחינת אחסון פירות וירקות במקרר, מומלץ להפריד ביניהם כאשר ירקות מעדיפים לחות גבוהה (במגירה הייעודית למטה) ופירות לחות נמוכה. מה שלא תעשו, אל תשטפו פירות וירקות לפני שמכניסים לאחסון – זה גורם ללחות וריקבון. יש ירקות שכדאי להפריד, כמו מלפפונים ועגבניות שפולטות אתילן שגורם למלפפון להרקיב מהר. חסה, עשבי תיבול ובצל ירוק צריך לעטוף בנייר סופג ולהכניס לקופסה עם מכסה.  

מאכלי חלב

ברוב המקררים יש מגירה ייעודית לאחסון מאכלי חלב שצריכים קור גבוה, בעיקר חלב, גבינות קלות, יוגורט ומעדנים. אם אין מגירה כזו, כדאי למקם את הגבינות במדפים האמצעיים או התחתונים בהם קר יותר.

גבינות קשות וחצי קשות (קממבר, פרמזן, קשקבל ועוד) עדיף לעטוף בנייר ייעודי לגבינות או נייר אפייה ולהכניס לקופסה אטומה כך שהן לא יצברו לחות ויפזרו את ריחן העז במקרר. גבינות שמגיעות בתוך נוזל, כמו גבינה בולגרית, פטה ומוצרלה טרייה, מומלץ להשאיר באריזה המקורית ולהקפיד לחתוך רק בסכין נקי, אחרת הן יתקלקלו מהר.

בשרים, עופות ודגים

בשרים, עופות ודגים שומרים באזור הקר ביותר במקרר – בעומק המדפים התחתונים. האוויר הקר כבד יותר ויש לו נטייה לרדת כלפי מטה. מאכלים אלה, בין אם מכניסים אותם מראש למקרר או מפשירים מהמקפיא, צריכים להיות עטופים בניילון נצמד ורצוי בתוך קערה או מגש שימנעו טפטוף נוזלים אל מדפים אחרים.  

ומה לאחסן בדלת המקרר?

דלת המקרר נפתחת ונסגרת ללא הפסקה, מה שהופך אותה לאזור האחסון החם ביותר במקרר. לכן ההמלצה היא לאחסן בדלת מוצרים שעמידים יותר לחום כמו רטבים, ריבות, מיצים, סודה ומים ותבלינים שהתוקף שלהם לא פג בקרוב.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *