ללא כימיקלים: כך מנקים את הבית עם חומרים טבעיים

חומרי ניקוי טבעיים

נדמה לפעמים שחומרי ניקיון קונבנציונליים משתלטים לנו על החיים: לכל משטח או מכשיר חשמלי יש תרסיס או נוזל ייעודי ורק בו מומלץ להשתמש. בסופו של דבר זה מסתכם בארון מפוצץ בחומרי ניקוי שונים ומשונים, עם הרבה אקונומיקה והרבה כימיקלים. זה יקר, פוגע בבריאות, בטח לא תורם לסביבה וגם בסוף בכלל לא משתמשים ברובם.

אבל מה שלא ידעתם, ואולי דווקא ידעתם אבל למי יש את האנרגיה להתעסק עם זה, הוא שהבית שלכם מלא בחומרי ניקוי טבעיים: מחומץ, מלח וסודה לשתייה, דרך לימון ושמנים אתריים ועד תבלינים ועשבי תיבול.

ניקוי מכשירי חשמל

כדי להבטיח שהבגדים במכונת הכביסה ייצאו נקיים וריחניים, מומלץ אחת לחודש לשפוך לתוף שלושה רבעים של חומץ ושתי כפות של סודה לשתייה ולהפעיל על 90 מעלות. את יתר החומץ נא לשפוך לתאים המיועדים לג'ל הכביסה ולמרכך. פעולה זו גם יעילה בהסרת אבנית ואפשר גם להשליך לתוף שני חצאים של לימון (רק הקפידו להוציא את הגרעינים).

למיטיבי לכת, ניתן להכין מרכך כביסה טבעי משמן אתרי וחומץ. מלאו בצנצנת 3.5 ליטר חומץ, הוסיפו בין 20 ל-30 טיפות שמן ושמרו בצד. לפני השימוש ערבבו את הצנצנת ושפכו שליש כוס לתא המיועד במכונת הכביסה. שימוש בחומרים טבעיים להסרת אבנית מתאימה כמובן גם למכשירים אחרים: שפכו שתי כפות מלח לימון לתא הייעודי של מדיח הכלים והפעילו אותו על ריק, מלאו את הקומקום בחצי מים וחצי חומץ והרתיחו אותו כמה פעמים עד שהאבנית תיעלם.

לניקוי המיקרוגל והתנור, הניחו קערה או כלי קיבול מלאים בחומץ והפעילו את המכשיר. האדים של החומץ ינקו ויחטאו את האזורים הפנימיים של המיקרוגל והתנור, וכל מה שנותר לכם לעשות הוא להעביר מטלית לחה כדי להשלים את העבודה.

ניקוי והברקת משטחים

קחו בקבוק ריסוס ריק, מלאו ליטר מים והוסיפו חומץ או מיץ לימון. זה מצוין לניקוי וחיטוי כיורים, אמבטיות, אסלות, מקלחונים, שיש במטבח, משטחים דביקים, חלונות, מראות ועוד ועוד. במקרה שיש לכם ראש מקלחת או ראש ברז סתום, הבריגו אותו החוצה והשרו בתוך קערת חומץ עם סודה לשתייה. זה מנקה שאריות אבנית שהצטברו בחורים ומעניק מראה מבריק. כדי לשטוף את הרצפה למשל, הוסיפו לדלי המים כוס חומץ וחמש טיפות של שמן אתרי בניחוח האהוב עליכם: גרניום, לבנדר או מליסה.

אם יש לכם בבית רהיטי עץ ושידות וינטג' שאיבדו מהברק, שימוש בשמן זית יפיח בהם חיים חדשים. ערבבו חצי כוס שמן זית, חצי כוס חומץ ושתי כוסות מים חמים ותמרחו בעדינות על רהיטי העץ והשידות עד שהשמן ייספג. שימוש בשמן זית יעיל גם במניעת כתמים בכלי בישול מנירוסטה ופלדת אל-חלד ואפילו בכלי הגינה.

העלמת ריחות רעים

כדי להיפטר מריחות לא נעימים שהצטברו בתנור, סחטו לימון על קערה עם מעט קינמון ואגוז מוסקט והכניסו פנימה עד שיתקבל ריח הדרים מלטף. ניתן גם להכין חומר מחטא ריחני על-ידי חימום עשבי תיבול (לבנדר, אקליפטוס, מרווה, בזיליקום) בסיר עם מים למשך חצי שעה. לאחר מכן סננו את העשבים ושפכו את הנוזל לבקבוק ריסוס. החומר הטבעי שרקחתם מצוין לחיטוי כלים סניטריים ואפילו כספריי לטיהור אוויר.

ארון הנעליים שלכם מפיץ ריחות לא נעימים? הניחו בפנים סבון ריחני, טיפ יעיל גם לארון הבגדים. בעת חילופי עונות, חשוב לשמור על הבגדים שאתם לא משתמשים בהם ומאחסנים מתחת למיטה: מלאו שקיות כותנה עם מקלות קינמון וציפורן, זה מונע את חדירת עש הבגד ומשאיר אותם ריחניים.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *