לקראת מעבר דירה? קבלו טיפים יעילים לאריזה קלה

מעבר לדירה חדשה זה דבר לא פשוט שיכול להפוך לסיוט, בעיקר אם לא מתארגנים כמו שצריך ומתכננים קדימה. תוסיפו לזה את העובדה שההובלות מתבצעות לרוב בחודשי הקיץ החמים, כשהילדים מחוץ למסגרות, ותקבלו משימה שנראית כמעט בלתי אפשרית.

כדי להקל על המעבר כמה שאפשר, אספנו עבורכם טיפים מנצחים שיכולים לסייע בשלבי האריזה. כך תשמרו טוב יותר על החפצים שלכם, מבגדים ועד מכשירי חשמל, ותימנעו מבלגן במועד ההובלה.

איך מתכוננים להובלה?

תשנו כתובת ותתאמו טכנאים – החלק הבירוקרטי הוא המציק והמעצבן מכולם, אבל גם אחד החשובים: עדכנו מראש את חשבונות החשמל, המים, הגז והארנונה (בדירה הישנה והחדשה) וגם תפנו למשרד הפנים כדי לשנות כתובת. במקביל, תאמו עם טכנאים כדי שיגיעו לדירה החדשה ממש במועד ההובלה ואם לא יוצא, אפשר גם יום אחרי. אתם לא רוצים להיתקע ללא אינטרנט, טלוויזיה או גז.

מיון החפצים לפי חדר – מעבר דירה הוא הזדמנות פז להיפטר מחפצים ובגדים שסיימו את התפקיד שלהם בחיים שלכם. לפני שמתחילים את האריזה, תעברו חדר חדר והחליטו אלו פריטים מיועדים למעבר ומה אפשר להעביר לתרומה או להשליך לאשפה. זה גם יעשה סדר וגם יכול להפחית משמעותית את כמות הארגזים, מה שיחסוך כסף וזמן.

מספור וסימון ארגזים – אנחנו רגילים לסמן על הארגזים מה שביר ושייך למטבח ומה הולך לחדר השינה, אבל הגיע הזמן לקחת צעד קדימה בנושא: ראשית, מספרו את הארגזים כדי שתדעו כמה ציוד נדרש להובלה, זה יסייע גם לתמחור מול חברת ההובלה. שנית, סמנו את הארגזים בעזרת מדבקות צבעוניות שכל אחת מהן מייצגת חדר. כך הסבלים יוכלו לדעת לאן כל ארגז שייך ולא תצטרכו לסחוב אותם לבד מחדר לחדר בתום ההובלה.

הכינו קופסה לשימוש מיידי – למרות שסימנתם וסידרתם ורשמתם, החפצים החשובים עדיין יכולים להיעלם בכאוס שנקרא יום ההובלה. לכן, כדאי להכין מראש קופסה שקופה (ניתן להשיג באיקאה) ובה חפצים לשימוש מיידי: כלי אוכל, מגבות נייר ונייר טואלט, שקיות אשפה, מצעים למיטה, מגבת למקלחת, כלי רחצה, מוצרי איפור וכן, גם הבובה האהובה על הילדה.

ארזו את החפצים בחוכמה – את הצלחות השבירות ארזו במאונך ועטפו אותן בנייר עיתון או אפילו בבגדים, את בגדי התלייה השאירו על הקולבים וארזו אותם כדי שלא יתקמטו, את העציצים הקטנים אפשר לצופף ביחד בארגז כך שהם לא יזוזו ואת העציצים הגדולים להשאיר למובילים ולהעמיס אחרונים במשאית.  

השתמשו בשידות ומזוודות לאריזה – נצלו את השידות שלכם לאריזה של בגדים, ספרים ונעליים, כך תחסכו שימוש בארגזים נוספים שעולים כסף. רק חשוב לוודא שהמגירות והתאים מאובטחים ולא ייפתחו באמצע ההובלה. ואל תשכחו שאתם מחזיקים בבית ארגזים גדולים עם גלגלים – שתי המזוודות והטרולי שלכם. אל תרחמו ומלאו אותם בבגדים, מעילים, גרביים ותחתונים.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *