איך שומרים על הכלב בקיץ הקופח?

כלב בקיץ

אוטוטו מגיע הקיץ שכידוע לא משפיע רק עלינו, בני האדם, אל גם על חיות המחמד ובעיקר הכלבים האהובים שלנו שסובלים בדיוק כמונו. אז אם אנחנו מסתפקים בלבוש קצר והפעלת המזגן והמאוורר לשעות מרובות ביממה, הטיפול בכלב מעט מורכב יותר. לכן, הכנו עבורכם רשימת טיפים, המלצות והנחיות שיקלו על כלבכם לעבור את החודשים הלוהטים בנעימות ולהמשיך לכשכש בזנב.

קוביות קרח ואוכל משודרג  

ידעתם שגם הכלב שלכם יכול להתייבש? לכן חשוב לדאוג בקיץ שקערת המים של הכלב תהיה תמיד מלאה, נקייה וקרירה (מקמו את הכלי בצל ולא תחת השמש). כדי לפנק, אפשר להוסיף לקערה קוביות קרח שיצננו את המים ויעודדו שתייה. מבחינת אוכל, הקיץ החם הוא זמן טוב לשדרג את התפריט של הכלב עם שימורים שמכילים כמות נוזלים גבוהה, פשוט תערבבו עם האוכל היבש הרגיל.

טיול קצר ומוצל

הטיולים בחוץ הם לרוב גולת הכותרת של הכלבים, אבל כשהטמפרטורה עומדת על 35 מעלות זה הרבה פחות כיף. לכן, כדאי להוציא את הכלב כמה שיותר מוקדם בבוקר ואחרי שהשמש שוקעת, זמנים בהם עומס החום נמוך והשמש לא קופחת על הראש. בנוסף, הטיולים צריכים להיות קצרים מהרגיל ובאזורים מוצלים: תהיו בטוחים שאף כלב לא רוצה לדרוך על אספלט לוהט – במקרים מסוימים זה יכול להוביל לכוויות ברגליים.

תספורת חדשה

ידעתם שפרוות הכלב מגינה עליו גם בחורף וגם בקיץ? בחודשים הקרים היא שומרת את גופו חם, בחודשים החמים היא מונעת כוויות וחשיפה לשמש. ובכל זאת, מומלץ לספר את הכלב בקיץ כדי להקל עליו וגם למנוע נשירת שיער שתלכלך את הבית. כדי לעשות זאת נכון ולא להוריד יותר מדי פרווה, יש להתייעץ עם וטרינר לגבי אורך התספורת.

די לפרעושים וקרציות

ימי הקיץ אהובים במיוחד על פרעושים וקרציות שנהנים להיטפל לכלבים ולהתרבות בקצב גבוה. חוץ מלשגע את הכלב עם עקיצות וגירודים, מזיקים אלה נושאים מחלות ויכולים לגרום למחלות עור ואף לאלרגיה חריפה. הטיפול הכי חשוב הוא קודם כל מניעה, זאת על-ידי שימוש באמפולות, שמפו ייעודי, ספריי ומסרקים. אם הכלב נחשף, צריך גם לטפל באזורי המחיה שלו ובמקביל לערב וטרינר מוסמך.

כלב ים

הרבה כלבים אוהבים להוציא אנרגיה בים, לרוץ על החול ולהשתכשך במים, אבל חשוב לשמור על כמה כללי בטיחות: אל תיקחו אותם כשעומס החום כבד אלא בבוקר או לפנות ערב, תביאו מים לשתייה כדי למנוע התייבשות, בסוף הבילוי שטפו את הכלב עם מים מתוקים כי מי המלח גורמים לגירודים והרגשה לא נעימה.

השארת הכלב ברכב – מסוכן ולא חוקי

גם כלב יכול לחטוף מכת חום, בעיקר אם משאירים אותו ברכב לוהט שעמד בשמש. אז חוץ מכך שמדובר בחוסר אחריות, השארת כלב ברכב ללא השגחה היא גם לא חוקית. נכון, יש מקומות שאסור להיכנס עם הכלב וזה מעצבן, אבל תמיד אפשר לקשור אותו בחוץ באזור מוצל. אם בכל זאת הכלב נחשף לשעות שמש מרובות, ניתן לזהות מכת חום דרך הסימפטומים הבאים: נשימה מהירה, לשון אדומה בהירה, רוק דביק וצמיגי, חולשה ודיכאון, הקאות.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *