איך להוביל מקרר, ארון או מדיח? קבלו טיפים מנצחים

הרכבת ארון

הובלת פריט בודד, בניגוד להובלה רגילה, מחייבת אותנו לחשב מסלול מחדש. אמנם הובלת ארון גדול או מקרר יכולה להיראות כמו משימה מייגעת, אבל חבל לוותר על פריט או מכשיר שעדיין נמצאים במצב טוב ואפשר בקלות להעביר לדירה החדשה תמורת מאות שקלים בודדים.

לפני שניכנס לעובי הקורה ולאותיות הקטנות של כל פריט, המהלך הראשון שאתם צריכים לעשות הוא להזמין חברת הובלות קטנה שמתמחה בהעברה של פריטים בודדים. זה אומר שחברה כזו זמינה יותר להובלות כאלו ויותר חשוב – השירות זול יותר כי הן מחזיקות לרוב משאית קטנה או טנדר עם עלויות תחזוקה נמוכות בהשוואה למשאית גדולה.

הובלת מקרר

הובלת מקרר דורשת יותר הכנה מפריטים בודדים אחרים וכדאי להתחיל 24 שעות לפני כן: ריקון מוחלט של המקרר מאוכל, הוצאת המדפים והמגירות (כל מה שעלול ליפול ולהישבר במהלך ההובלה), ולבסוף ניתוק המקרר מהחשמל והשארת דלת המקרר פתוחה לאוורור.

לגבי ההובלה עצמה, צריך לוודא שהמקרר נעטף על-ידי נייר נצמד ייעודי (שרינג) מכל הכיוונים – זה מבטיח ריפוד והגנה בפינות ומונע מדלת המקרר להיפתח במהלך הסחיבה וההעמסה. ההמלצה הכללית היא להוביל את המקרר במצב עומד ולא בשכיבה, זה מזיז את השמן במערכת ויכול לפגוע בתקינות המדחס. מה שכן, אין בעיה להשעין את המקרר על העגלה בזווית של 30-40 מעלות, ואז לקשור אותו במצב עומד למשאית באמצעות ראצ'טים עמידים.

הובלת ארון

הסיפור המרכזי בהובלת ארון הוא פירוק והרכבה, לכן כדאי שתשאלו את עצמכם דבר אחד – האם זה משתלם? אם עסקינן בארון הזזה בעל פירוק והרכבה שמצריך ידע וניסיון, ארון ישן עם צירים חלודים או ארון של איקאה, זה עשוי להקפיץ את מחיר העבודה ולא בטוח שהארון יעבור את ההובלה בשלום.

במקרה שהתשובה חיובית והחלטתם שהארון שווה את המאמץ, רק צריך לוודא שחברת ההובלות מנוסה בפירוק והרכבה ואפשר לצאת לדרך. לפני שהמובילים מגיעים, הקפידו לרוקן את תכולת הארון כדי לחסוך זמן. העבודה תחל בהוצאת המגירות הנשלפות ותמשיך בפירוק הארון באמצעות מברגה ושחרור מהקיר במקרה שהוא מעוגן. לאחר מכן, חלקי הארון ייעטפו על מנת לשמור על הפינות בזמן ההובלה והנסיעה. את ההרכבה כדאי לבצע על משטח או יריעה כך שהריצוף או הפרקט לא יינזקו.

הובלת מכונת כביסה ומייבש

מכונת כביסה ומייבש הם צמד חמד שהולך ביחד ולרוב אין סיבה להפריד כשעושים הובלה. הובלת מכונת כביסה טיפה מורכבת יותר ודרוש ניתוק מצנרת המים וסגירת ברז הניל הסמוך. במקרה שאתם לא בטוחים לגבי זה, סביר להניח שהמוביל יידע את מלאכת הניתוק והחיבור בדירה החדשה, רק כדאי לוודא זאת מראש. כמו בהובלות דומות, ודאו שהמכשירים נעטפים על-ידי שרינג ומרופדים כמו שצריך.

לאחר ההובלה והחיבור למערכת המים בדירה החדשה, חשוב להפעיל תוכנית כביסה קצרה לבדיקה. כך תוודאו שמכונת הכביסה תקינה ולא נגרם נזק במהלך ההובלה. אגב, חשוב לבדוק שגם המייבש תקין ולא נגרם נזק כלשהו לתוף או לרכיב אחר.

הובלת מדיח כלים

על פניו הובלת מדיח כלים מורכבת יותר, שכן הוא מחובר לשלוש מערכות: מים, ביוב וחשמל. בפועל מדובר בניתוקים פשוטים שמזכירים את ניתוק מכונת הכביסה ממערכת המים, אותם יש לבצע לפני שהמוביל מגיע. גם הוא יכול לנתק את החיבורים, רק צריך להודיע על כך מראש כך שלא ידרוש תוספת תשלום. לאחר הוצאת המדיח מהנישה בזהירות, המוביל יעטוף אותו מכל צדדיו ויחבר למשאית עם רצועות ראצ'ט.

את חיבור המדיח בדירה החדשה, כמובן בהנחה שיש תשתית והכנה של מערכות ביוב, מים וחשמל, ניתן לבצע בכוחות עצמכם או להיעזר במוביל. אופציה גם להיעזר באינסטלטור שיבצע עבורכם את החיבור, אבל לא בטוח שזה ישתלם לאור ההוצאה על ההובלה. בדומה למכונת הכביסה, כדאי להפעיל תוכנית קצרה במדיח כדי לוודא שהכול עובד כמו שצריך וכל המערכות תקינות.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *