אלו הקטנים – גדולים יהיו: כך תיפטרו מהעשבים השוטים בגינה

החגים בעיצומם וזאת תזכורת נהדרת לטפל בגינה ולהכין אותה לקראת האורחים. מעבר לשתילת פרחים חדשים וצבעוניים, גיזום העצים וקטיף הפירות, חשוב להתייחס גם לעשבים השוטים שגדלים בכל רחבי הגינה וגורמים לה להיראות קצת פחות מזמינה.

למה חשוב לנכש את העשבים בגינה?

מעבר להשתלטות הרחבה של העשבים בכל שטח הגינה, העשבים השוטים מקטינים את שטח האדמה של הצמחים השונים ואף שותים להם את המים. לכן, ניכוש העשבים הוא פעולה הכרחית למי שרוצה לשמור על גינה בריאה ומטופחת. בנוסף, העשבים גדלים ויכולים להגיע לגובה רב שמושך יחד איתו מזיקים שונים.

הפתרון נמצא בשורש: איך מנכשים עשבים שוטים?

בטח תתפלאו לקרוא, אבל קיימות מספר שיטות לניכוש עשבים שוטים. בחלקן, תצטרכו זוג כפפות ומספריים ובחלקן, חומר ריסוס מתאים. ובכן, אין שיטה שנכונה יותר או שיטה שנכונה פחות וההתאמה היא בעיקר אליכם ואל סגנון החיים שלכם. לדוגמה, אם יש לכם חיות מחמד שמסתובבות בגינה, וותרו על שיטת הריסוס (שגורמת לעשבים למות) ופעלו בשיטה ידנית שבאמצעותה תעקרו את העשבים מהשורש.

אפשר להיעזר גם בגנן מקצועי

תחזוקת הגינה היא משימה שלה שני קהלים: אוהבי עבודת הגינה ושונאיה. ובכן, אם אתם אוהבים את העבודה בגינה, ניכוש העשבים צריך להיות חלק משגרת הטיפוח של הגינה שלכם וסביר להניח שאתם עושים את זה מצוין. אולם, לא מעט מאיתנו אוהבים לשמור על הגינה מטופחת אבל באמצעות גנן מקצועי שיגיע לטפל בכל מה שצריך.

לפני שאתם מזמינים גנן מקצועי, חשוב שתיקחו בחשבון שתמחור העבודה תהיה בצורה שעתית ותנוע בין 150-200 ש"ח. במסגרת העבודה, ינכש הגנן את העשבים השוטים, מבלי להדביר אותם. כלומר, בשיטה המסורתית והמוכרת. עם זאת, במידה שתחליטו להרחיב את העבודה ולבקש גם הדברה עתידית של העשבים, העבודה תהיה יקרה יותר ותנוע בין 350-450 ש"ח. חשוב לקחת בחשבון גם את שטח הגינה וככל שהשטח יהיה גדול יותר, כך העבודה צריכה להיות זולה יותר (כאשר התמחור מתבצע על פי מ"ר).

הדברה טבעית: השיטות הביתיות להדברת העשבים השוטים

לאלו שרוצים לנכש את העשבים דרך הדברה אך, לא רוצים לפגוע בסביבה או בחיות המחמד, קיימת מעין שיטת ביניים והיא הדברה טבעית. במסגרת ההדברה הטבעית, תוכלו לפזר חומרים שנמצאים בכל בית כדי לנסות ולהכחיד את גדילת העשבים. מה למשל? מי מלח. נסו לערבב מים חמים עם כף של מלח ולשפוך אותם ישירות על העשבים. המלח יגרום לייבוש האדמה ולמותם של העשבים.

אפשרות נוספת, היא שימוש בחומץ 5%, ממנו תוכלו להכין תרסיס (עם מים) ולרסס אותו נקודתית על העשבים השוטים. בפעולה זו, נדרש דיוק רב ומיומנות. למה? החומץ הוא חומר חזק שיכול בקלות להרוס גם את הפרחים והצמחים שלכם ולכן, במידה ותרססו על שטח נרחב, תוכלו בטעות להרוס גם את הצמחייה שמסביב לעשבים.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *