כך תשמרו על התריסים שלכם

בפוסט של היום נעמיק בנושא חשוב – איך לשמור לאורך שנים על תריסים במצב תקין ותפקודי. התריסים הם חלק בלתי נפרד מהבית, בכוחם למנוע חדירת אור שמש ואנשים שיציצו לכם מבחוץ, בכך הם תורמים רבות לפרטיות. עם זאת, הם חשופים לתנאי מזג אוויר ולכלוך, מה שהופך את התחזוקה הנכונה להכרחית. 

ניקיון סדיר – הבסיס לתריסים נקיים

אחת לחודש מומלץ לסרוק היטב את התריסים ולנקות כל כתם או לכלוך שהצטברו עליהם בעזרת מטלית לחה וחומר ניקוי עדין. אחת לרבעון יש לבצע ניקוי יסודי של כל חלקי התריס באמצעות שטיפה במים וחומר ניקוי, תוך שימוש במברשת רכה עבור אזורים מלוכלכים במיוחד. חשוב להקפיד לשטוף ולייבש כיאות לאחר הניקוי. 

סיכוך ושימון – הארכת חיי התריסים

כחלק מתחזוקה מונעת, אחת לרבעון מומלץ לבצע סיכוך יסודי של כל הנקודות הנעות בתריס. זאת בעזרת שמן או סיליקון ייעודי לתריסים. פעולה זו מונעת חיכוך ושחיקה של החלקים ותורמת לפעולה חלקה ושקטה של המנגנון.  

איתור נזקים – גילוי מוקדם חוסך הוצאות מיותרות

אחת לחודשיים מומלץ לבצע בדיקה ויזואלית של כל חלקי התריס ולאתר שברים, סדקים ובלאי באופן כללי ברכיבים השונים. גילוי מוקדם של בעיות מאפשר תיקון פשוט, מהיר וזול. 

הגנה בפני מזג אוויר – שמירה על שלמות התריסים

לבסוף, יש להקפיד לסגור היטב את התריסים בימים גשומים וסוערים על מנת למנוע חדירת מים, לכלוך ונזקי מזג אוויר. סגירת תריסים לפני יציאה לחופשה ארוכה תגן עליהם מפני הצטברות אבק.

לסיכום, תחזוקה נכונה היא מפתח לתריסים יפים ותקינים לשנים ארוכות! בהצלחה 😊 

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *