השגיאות הנפוצות שהורסות את המזגן שלכם

השגיאות הנפוצות שהורסות את המזגן שלכם

מזגנים הם מערכות מכניות מורכבות, וכדי שימשיכו לתפקד ביעילות מקסימלית לאורך שנים ארוכות, הם דורשים תחזוקה וטיפול נכונים. למרבה הצער, מרבית המשתמשים אינם מודעים לצורך באחזקה סדירה ועלולים לבצע שגיאות נפוצות שפוגעות בביצועי המזגן ואף מקצרות משמעותית את חיי השירות שלו. בפוסט הבא נסקור את השגיאות הנפוצות ביותר שהורסות את המזגן שלכם ואיך אפשר למנוע אותן.  

אי ניקוי פילטר האוויר

פילטר האוויר של המזגן אחראי לסנן אבק, חיידקים ומזהמים שונים מהאוויר הנכנס לחלל. עם הזמן, הפילטר הופך למלוכלך וחסום יותר ויותר, מה שפוגע ביעילות פעולת המזגן ובאיכות האוויר. פילטר מלוכלך גורם למנוע המזגן לעבוד קשה יותר, מעלה את צריכת החשמל ואף מקצר את חייו. מומלץ לנקות באופן שוטף את הפילטר בעזרת שואב אבק או להחליפו לפי ההנחיות מדי כמה חודשים.

לנקות את הפילטרים של המזגן

חוסר גז במעגל הקירור

גז הקירור הוא החומר שזורם בעורקיו של המזגן ואחראי להעברת החום מצינורות הנחושת אל המדחס והמעבה. כאשר ישנו חוסר בגז הקירור, המזגן יתחמם יותר וייאלץ "להיאבק" על מנת לקרר את האוויר, מה שפוגע ביעילות הקירור ובמדחס. דליפת גז עלולה להתרחש תוך חודשים ספורים. חשוב לבצע בדיקה ומילוי גז אחת לשנתיים כדי לוודא שהמעגל מלא ותקין.  

אי ניקוי צנרת הניקוז

בזמן עבודת הקירור, לחות מצטברת ונוזלת למגש הניקוז של המזגן. עם הזמן, אצות ועובש עלולות לגדול בצינורות הפלסטיק ולחסום אותם, מה שהופך את הניקוז לבעייתי. ניקוז לקוי עלול לגרום נזילת מים פנימה למזגן ולגרום נזק למעגלים האלקטרוניים, ואף להריחות ופטריות. על כן, מומלץ לנקות באופן שנתי את צינורות הניקוז בעזרת חומרים מתאימים.  

אי ביצוע טיפול שנתי

כמו כל מערכת מכנית, גם מזגן זקוק לטיפול תחזוקה שנתי קבוע. בטיפול מקצועי נבדקים כל המרכיבים, מנוקים החלקים הפנימיים, מתבצע גילוי של דליפות גז, נבדק תקינות לחץ הגז וזרימת הגז, ועוד. מזגן שאינו עובר טיפול שנתי עלול מאוד לפתח תקלות חמורות כגון נזילות, הקפאה וקורוזיה, שיכולות לקצר משמעותית את חייו ואף לגרום לכשל מלא של מערכות המזגן.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *