איך מנקים רשת של מנגל

שאלה: בכל שנה אנחנו חוזרים מהמנגל של יום העצמאות עם כלים מלוכלכים ומקדישים שעות לניקוי שלהם, אבל הבעיה הכי גדולה היא עם הרשת של המנגל. האם יש דרך פשוטה לנקות אותה משאריות הבשר והפיח בלי לקבל התכווצויות שרירים? (נעמה).

תשובה: המקצוענים משתמשים במברשות פליז ובחומרי ניקוי ייעודיים ומבצעים את הניקיון מייד לאחר סיום השימוש. כדאי לכם ללמוד את המלאכה אם רכשתם ציוד מנגל מקצועי – פחות הכרחי במקרים אחרים.

חומרי ניקוי לתנורים ומסירי שומנים יכולים להיות יעילים מאד להסרת שאריות הלכלוך והשומן השרוף מהגריל ומשאר החלקים של המנגל. כדאי מאד להצטייד מראש בכפפות גומי נוחות ואחרי הריסוס בחומר הניקוי להמתין כמה זמן ואז לשפשף עם סקוטש או צמר פלדה אם צריך.

אם נתקעתם ללא חומר ניקוי ייעודי, או שאתם מעדיפים להשתמש בחומרים פחות חריפים ומזהמים, תוכלו להשתמש בחול ניקוי – פזרו כמות נדיבה על הגריל, השאירו למשך חצי שעה-שעה ואז רחצו במים רותחים, שפשפו עם צמר פלדה ובמידת הצורך נקו שוב עם נוזל לשטיפת כלים.

ככלל, הניקוי הופך קשה יותר ככל שעובר יותר זמן מצליית הבשר ועד שמנקים, לכן מומלץ לפזר את חומר הניקוי על הרשת מייד אחרי שהתקררה ולארוז אותה יחד איתו לפני שחוזרים הביתה.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *