התקנת דוד שמש: הפרוצדורה

התקנת דוד שמש היא לא עניין מסובך יתר על המידה, ורוב בעלי המקצוע בתחום מבצעים התקנה כזו בתוך שעות בודדות. אבל כדי להתקין דוד שמש שיספק לכם מים חמים, עליכם להתמודד גם עם כמה עניינים בירוקרטיים וחוקיים. הדברים שאתם צריכים לדעת.

לפני התקנת דוד שמש או דודי שמש על גג בית, יש להצטייד בתעודה הקובעת את המספר המותר של דודי שמש על הגג. תעודה זו צריכה להיות חתומה על-ידי מהנדס הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

בבניין שבו שטח הגג מוגבל, ולא מספיק לדודי שמש כמספר הדירות (כלומר, דוד שמש אחד עבור כל דירה), על בעל הדירה שרוצה להתקין את הדוד לקבל את הסכמת שאר בעלי הדירות.

בבניין שבו הגג מספיק לדוד שמש אחד עבור כל אחת מהדירות, יכול כל בעל דירה להתקין דוד שמש בכל מקום סביר, עם או בלי הסכמת בעלי הדירות האחרים.

כשאין הסכמה, יש לקבל היתר מהעירייה או הרשות המקומית בהתאם לחוק התכנון והבנייה (התשכ"ה-1965). לחלופין – אפשר לקבל אישור של האסיפה הכללית של בעלי הדירות.‬

בכל מקרה, אסור להתקין דוד שמש במקום שבעלי הדירות הסכימו שישמש למטרה מסוימת ועיגנו זאת בתקנות הבית המשותף. כמו כן, התקנת דוד שמש צריכה להיעשות באופן שבו המתקנים והצנרת יפגעו במידה המינימלית האפשרית בחזות הבית.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *