אינסטלטור – איזה תעודות מבקשים?

שאלה: אנחנו מחפשים אינסטלטור חדש לבניין שלנו, אחרי שהקודם יצא לגימלאות (אני בוועד הבית). זה בית ישן ואנחנו רוצים להיות בטוחים שאנחנו עובדים עם מישהו טוב, שיידע לתחזק את מה שדורש תחזוקה ולתקן את מה שדורש תיקון. כשבחרנו שיפוצניק, חשמלאי, או כל בעל מקצוע אחר, ביקשנו שיציגו תעודות של משרד העבודה/תמ"ת. מה מבקשים מאינסטלטור? (שירה).

תשובה: מפתיע ככל שזה יישמע, לא נדרש שום סוג של תעודה כדי להעניק שירותי אינסטלציה. טכנית, אינסטלטור הוא מי שמכריז על עצמו ככזה ועוסק במקצוע, וזה לא משנה לצורך העניין אם יש לו ניסיון רב ומיומנות גבוהה או שהוא פשוט החליט שיהיה נחמד לעסוק במקצוע הזה.

זהו בדיוק מהמקרים בהם כדאי לחפש מישהו עם המלצות. כלומר, תמיד כדאי לבקש המלצות כי גם בעל מקצוע שיש לו תעודות הוא לא בהכרח הגון, מעניק שירות טוב, עובד נקי וכו'. אבל במקרה של אינסטלטורים, בהיעדר הסדרה של התחום, התעודה היחידה שבעלי מקצוע צריכים כדי שהעסק יהיה חוקי הוא רישיון עסק – אבל כזה יש גם לבעלי פיצוציות.

זה אולי מקום טוב להזכיר שאתר האם שלנו, אתר המקצוענים, מספק המלצות על בעלי מקצוע לבית בכל התחומים לרבות אינסטלטורים וחברות שמעניקות שירותי אינסטלציה.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *