אינסטלטור נשך כלב

תושב רעננה הגיש תלונה למשטרה כנגד אינסטלטור שעל-פי טענתו תקף אותו, בגלל ויכוח כספי. אולי לא היינו שומעים על זה לולא הלקוח היה שופט והאינסטלטור קומיקאי. סיפור לא מצחיק

אתר החדשות ynet דיווח בשבוע שעבר כי תושב רעננה – שהוא במקרה גם שופט בית-משפט השלום בחדרה – הגיש למשטרה תלונה על תקיפה נגד אינסטלטור. תקציר של הפרטים והפניה לסיפור המקורי תמצאו במאמר "לא מצחיק: אינסטלטור שמרביץ".

לטענת המתלונן, הוא הזמין את האינסטלטור לבצע תיקון בביתו ומשהתגלע ויכוח על מחיר העבודה הדברים החלו להסתבך. האינסטלטור רצה תשלום על הביקור, וגם עליו היה ויכוח. בסופו של דבר תקף האינסטלטור הזועם את הלקוח.

עורכי דינו של האינסטלטור טוענים שכל העסק נופח. מכות לא היו – מקסימום צעקות, וצעקות זה אולי לא יפה, אבל לא מצדיק הגשת כתב אישום.

אינסטלטור וגם סטנדאפיסט

ספק אם הסיפור הזה היה מגיע לתקשורת אלמלא העובדה שהמותקף – לכאורה, כביכול ו/או על-פי החשד – היה שופט.

מה שהוסיף עוד קצת צבע, היא העובדה שהאינסטלטור ידוע גם כאמן סטנדאפ, וכנראה שדי פופולרי.

אין לנו כלים לשפוט מה קרה, ומי מהשניים – האינסטלטור או הלקוח – דובר אמת. אבל סכסוך בין סטנדאפיסט לשופט, נשמע כמו התחלה של סיפור עיתונאי טוב – או לפחות קוריוז שעומד בסטנדרטים הצהבהבים של העיתונות בת-ימינו.

כי מצד אחד, לא נעים כששופט מגיש תלונה במשטרה נגדך. מצד שני, לא נעים להסתכסך עם סטנדאפיסט, ובטח עוד פחות נעים לעמוד נגדו במקום שבו כישורים מילוליים הם העיקר. בקיצור: כששופט מכניס מישהו זה לא ניוז; כשמישהו מכניס לשופט – זה כן. איש נשך כלב. מ.ש.ל.

עוני או ביוב

צד נוסף של המציאות שמתגלה בסיפור הזה קשור למצבם של אמנים ואנשי רוח. הוא בא ומזכיר לנו את מה שידוע כבר: קשה להתפרנס מאמנות.

זה לא מפתיע למצוא אמנים מתפרנסים מעבודות בהן מלכלכים את הידיים – ציירים שעובדים כצבעים, סופרים שעובדים כספרנים וכן – גם קומיקאים שמתפרנסים ממתן שירותי ביוב. גם רוב המוזיקאים הגדולים, אגב, לא מתפרנסים מהמוזיקה אלא מחזיקים בעבודה נוספת.

זה קורה, כמובן, בגלל שצריך להתפרנס והעיסוק באמנות בלבד כופה עליך חיי עוני מרודים. זה אולי רומנטי מאד להיות עני ומוכשר, אבל לא פרקטי כשיש לך ילדים ומשכנתא, למשל.

לקחים

מה אפשר ללמוד מזה? שבפעם הבאה שמגיע אליכם הביתה אינסטלטור, חשמלאי או שיפוצניק מומלץ לא להתנשא עליו – ייתכן שעומד לפניכם העגנון הבא, היאשה חפץ הבא, או גרוע מזה – הנאור ציון הבא (סליחה, נאור, רק בשביל הדוגמא).

ואתם יודעים מה? באופן כללי, עדיף לא להתנשא על אנשים רק בגלל שהם מתפרנסים ממשהו שאתם לא נאלצים לעשות. גם בגלל שאי אפשר לדעת מי עומד מולכם, ובאיזה ספורט הוא עוסק בשעות הפנאי שלו (סטנדאפ, קונג פו, קליעה למטרה). אבל גם סתם, כדי שתהיו בני-אדם.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *