מתי הכי טוב לתקן מזגן

שאלה: המזגן שלנו התחיל לעשות בעיות במהלך הקיץ. הוא ממשיך לקרר אבל קצת פחות טוב, ובעלי אומר שבגלל שהקיץ תכף נגמר עדיף לא לתקן עכשיו. לדעתו, אם נחכה לחורף נשלם פחות על התיקון והטכנאי יבוא יותר מהר. (דליה).

תשובה:
בדרך-כלל הזמן הטוב ביותר לתקן מזגן הוא ברגע שהוא מתקלקל, בדיוק בגלל בעיות כמו זו שאת מתארת. מסיבה פשוטה: כשהמזגן "מקרר פחות טוב" זה בדרך-כלל אומר שהוא גם צריך "להתאמץ יותר", כלומר לצרוך יותר חשמל. מעבר לזה, דחיית תיקונים בדרך-כלל מייקרת אותם.

לדוגמא, אם הבעיה היא פילטר סתום (וזו בעיה די נפוצה שיכול להיות שהיא הבעיה שלכם) אז ייתכן שכל מה שנדרש הוא ניקוי פשוט שלו, והניקוי הזה עשוי לחסוך את הצורך בהחלפת הפילטר שתעלה 100-350 ש"ח (ראי מחיר החלפת פילטר מזגן במחירון טכנאי המזגנים שלנו).

כך שלא כדאי לדחות, כי רוב הסיכויים שזה רק ייקר את העסק. עד הניקוי או ההחלפה, צריכת החשמל הגדולה משמעותית עלולה להצטבר להוצאה שממילא תהיה גדולה יותר מהחלפת הפילטר.

זו גם דוגמא למקרה שבו רוב הסיכויים שתוכלו לפתור את הבעיה לבד: להוציא את הפילטר, לנער אותו קצת, לשטוף במקלחת, לייבש ולהחזיר. זה כל הסיפור.

בדבר אחד בעלך צודק: הכי יקר לתקן מזגן בשיא החום, כשהביקוש לטכנאי מזגנים נמצא בשיאו. הכי זול לתקן מזגן בעונות המעבר (גם גם בשיא החורף יש עלייה בביקוש). כמובן, אתם לא תגלו שיש בעיה אם המזגן אם לא תבדקו אותו פעם בכמה חודשים.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *