פועלת הבניין העברית הראשונה

אחרי 2000 שנות גלות ושישים שנות מדינה, סופסוף יש לנו פועלת עברית ראשונה. רינת זיאט, צעירה ממעלה אדומים, מוכיחה שיש מקום לחלוציות גם בשנת 2010.

כתבה שפורסמה לאחרונה ב-TheMarker הציגה אל רינת זיאט, האשה הראשונה בישראל שתסיים (כנראה, בקרוב) את קורס הכשרת פועלי הבניין של התאחדות הקבלנים.

פועלת הבניין העברית הראשונהזיאט, בת 22 ממעלה אדומים, התפרנסה עד לאחרונה ממלצרות אחרי שבמהלך שירותה הצבאי שימשה כטכנאית מחשבים בחיל מודיעין.

השתתפות בכנס שקיימה התאחדות הקבלנים במטרה לקדם השתלבות של ישראלים בענף הבנייה, הוביל אותה בסופו של דבר ללימודים בקורס הנמשך כשלושה חודשים.

לדברי זיאט, הגברים שחובשים איתה את ספסל הלימודים לא ממש עשו לה חיים קלים בהתחלה, אבל המצב השתנה. היא שולטת היטב בחומר וזוכה להערכת הסובבים אותה, ויש לה גם תוכניות ברורות להמשך הקריירה – להתחיל כפועלת ולסיים כקבלנית.

בהתאחדות הקבלנים מעריכים שבענף חסרים כיום כ-10 אלפים עובדים, ואי הוודאות לגבי מעמד הזרים דוחפת רבים להעסיק יותר ישראלים. זה הרקע לתוכנית ההכשרה של ההתאחדות, שעד סוף השנה הנוכחית אמורה לספק 250 פועלי בניין לענף.

250 זה כמובן לא מספיק – בקצב הזה יידרושו 40 שנה כדי לענות על הביקושים. מצד שני, עם עוד פועלות בניין חינניות כמו רינת זיאט, יש סיכוי למשוך לענף יותר ישראלים.

Comments

comments

One comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *