איך נפטרים מריח טיגון דגים?

שאלה: אני אוהב דג מטוגן ומטגן דגי ים, לדוגמא דג בקלה. בזמן הטיגון מופיע ריח של דג במטבח המתפשט לכל הדירה. מדובר בריח חזק שלא מתנדף גם אם פותחים את חלון המטבח והחלונות בסלון. הריח די מפריע לכל המשפחה, אם כי יש לציין שהוא מתנדף לאחר כ-3 ימים. האם ישנה דרך "להעלים" את הריח לאחר הטיגון או בפחות מ-3 ימים? (אלי)

תשובה: יש כמה שיטות די יעילות להעלים את ריח הדג המטוגן, וריחות טיגון בכלל. ראשית, כאשר מבשלים תבלין ארומטי בעל ריח חזק הוא "ממסך" את ריח הטיגון והופך אותו הרבה פחות מורגש. אפשר להשתמש לשם כך במקלות קינמון, מחטי ציפורן או קליפות לימון – פשוט שמים בסיר קטן ומבשלים במקביל לטיגון.

כדי לצמצם את פליטת הריח מהמחבת, אפשר להוסיף לשמן הטיגון פלח או שניים של תפוח אדמה. הריח לא נעלם לגמרי אבל הוא פוחת מאד. כדי לצמצם את הריח שנישא באוויר שמים איפשהו בחדר כוס מלאה באקונומיקה, למשך זמן הטיגון. מומלץ ליצור במיוחד לשם כך כלי מסומן ("אקונומיקה!") כדי למנוע תאונות!

ישנם גם תכשירים טבעיים, ידידותיים לסביבה ולא רעילים, שמסוגלים לספוח ריחות עד רמה מסוימת. בארץ משווק לאחרונה תכשיר בשם אודורגון אותו עוד לא ניסינו, אבל הוא מיועד בדיוק לזה. בהצלחה.

Comments

comments

One comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *