הובלות קטנות, קשיים גדולים

שירותי הובלות קטנות הם פתרון טוב כשרוצים להעביר רהיט או תכולת חדר למרחק קצר. אבל מה תעשו אם יש לכם הזדמנות לקבל חינם רהיט או מכשיר אלקטרוני גדול, והוא נמצא בעיר אחרת?

בטח כבר מצאתם את עצמכם פעם במצב הזה: ההורים (או בני משפחה אחרים, או חברים) רוצים לתת לכם במתנה רהיט או מכשיר חשמל כלשהו. ברגע הראשון אתם מתלהבים, ובשני אתם חושבים לעצמכם – אך בדיוק מכונת הכביסה / הספה / המשהו גדול אחר שאין לכם, יגיעו מהם אליכם?

להזמין הובלה? מילא בשביל מעבר דירה, אז אין ממש ברירה (למרות שיש כאלה שמנסים להתמודד בעצמם גם עם הובלת הדירה), אבל להוציא אלף ומשהו שקלים בשביל להוביל רהיט? לא עדיף כבר לקנות חדש?

ומה שנכון למתנות נכון עוד יותר כשמדובר על רכישת ריהוט ומכשירים משומשים. כשקונים אותם חדשים, ישירות מהמשווק, ההובלה הביתה היא חלק מהחבילה (או מוצעת בתוספת מחיר). אבל מה עושים כשאפשר לקנות טלוויזיית פלזמה משומשת בחצי המחיר רק אין איך להוביל אותה?

כותב שורות אלה, מודה במבוכה שגם הוא מצא את עצמו פעם או פעמיים בסיטואציה הזו, ולא תמיד קיבל את ההחלטה הנכונה. אני יכול לחשוב על שני מקרים לפחות בהם הרסתי את הגב בלסחוב חפצים כבדים מאד, בשני המקרים עם עזרה של חבר שגם הוא מן הסתם יצא מהעסק עם נזקים אורתופדיים.

הובלות קטנות: פתרון חלקי

ישנם, כמובן, שירותי ההובלות הקטנות. כשההובלה היא בתוך העיר או בטווח נסיעה סביר (נגיד, מתל-אביב לרמת-גן), ומדובר בחפץ שלא נכנס לרכב משפחתי אבל איננו כבד מאד, הנזק עשוי להסתכם ב-200 שקלים או פחות.

לעומת זאת, אם ההורים שלכם גרים בירושלים ואתם בתל-אביב, והם רוצים להעביר אליכם את המקרר הישן שלהם, העסק עלול לעלות לכם בין 700 ל-1000 ש"ח.

בעלי התושיה (ומשאלת המוות) יגייסו חבר עם רכב מסחרי וזרועות חזקות, וינסו לבצע את ההובלה בעצמם. עד כמה זה רעיון טוב – כלכלית או אורתופדית – על זה אפשר להתווכח. ויש את הפתרון הזה שבסרטון – לא מומלץ אבל בהחלט משעשע.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *