דירה קטנה, חלל גדול

במציאות הנדל"נית של ישראל רובנו נאלצים לחיות רחוק מהמקום שהיינו רוצים לגור בו, או בחלל קטן בהרבה מכפי שהיינו מעדיפים. לכן, ליכולת לנצל ביעילות את שטח הדירה יש חשיבות גדולה – דירה קטנה אך מאורגנת היטב, עשויה להיות נוחה לא פחות מדירה גדולה שהארגון הפנימי שלה קצת פחות מוצלח.

אחת מהדרכים לחסוך מקום היא להשתמש ברהיטים מתקפלים ו/או נשלפים. היישום הוותיק והמוכר יותר של הרעיון הזה, הוא כמובן זה של המיטה המתקפלת. כולנו מכירים את השולחנות המתקפלים, וכיום רוב שולחנות האוכל מגיעים עם משטחים נשלפים שמאפשרים להגדיל או להקטין אותם לפי הצורך.

במשך השנים, ובמיוחד בשנים האחרונות, ראינו הרבה פתרונות חדשים ושונים – ספריות, מיטות ומטבחים נשלפים,  ארונות קרוסלה, מדפים שאפשר לשלוט בגובה שלהם ועוד ועוד. בכל אופן, שום דבר מכל זה לא מתקרב למה שהצליח לעשות גארי צ'אנג עם הדירה שלו. צ'אנג, מהנדס מהונג-קונג, הצליח לדחוס לדירה ה-35 מ"ר שלו ספריה גדולה, מטבח משוכלל, מיטה כפולה, חדר קולנוע-ביתי משוכלל, ובסך-הכל 24 קומבינציות שונות של חדרים – הכל באמצעות שליפה והזזה של שידות מיוחדות. טוב, עזבו הסברים – תראו את הוידאו המדהים הזה.

Comments

comments

One comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *