דודי שמש בעונת החורף

לקראת החורף: כמה אזהרות, המלצות והצעות שקשורות לדוד השמש שלכם – איזה טיפולים הוא צריך, מדוע הוא עלול להפוך למפגע מסכן חיים, ולמה הזמן הכי טוב להזמין את אנשי הדוודים הוא דווקא בסתיו. ויש גם טיפ ששווה כסף.

טוב, זה מצחיק קצת לדבר על החורף בנובמבר כש-30 מעלות בחוץ – אבל החורף עוד יגיע לכאן, תנו לו זמן. הוא יגיע ושוב, כמו בכל שנה, נשכח שיש לנו דוד שמש עד שיתחיל הקיץ הבא, או האביב (כלומר, לפחות חודשיים).

אבל לפני שאתם ממהרים להדליק את הדוד החשמלי (ואגב – דוד גז הרבה יותר משתלם והרבה הרבה יותר כיף בחורף. תזכרו שאמנו), יש בכל זאת כמה דברים שכדאי לתת עליהם את הדעת.

טיפול תקופתי לדוד השמש

ראשית – דודי שמש צריך לתחזק, והזמן הכי טוב לעשות את זה הוא בסתיו. כשהביקוש לשירות מסוים נמוך יותר המחירים זולים יותר וצריך לחכות פחות זמן עד שמגיע בעל המקצוע שהזמנתם – וזה נכון לגמרי גם עבור דודי שמש. אז למה לא להזמין טכנאי דוודים בחורף? אה!

גם בחורף הביקוש לשירותי דודים גבוה יחסית, אבל מסיבות אחרות – לא בגלל שהם שימושיים יותר בחורף אלא משום שהם עלולים להפוך מסוכנים יותר. אחת לכמה שנים יש לחזק את דוד השמש ולעגן אותו למקומו, אחרת בבוקר חורף אחד תמצאו אותו על הכביש או בחצר – הוא פשוט ייתלש ויעוף. זה קורה לא מעט בישראל, במיוחד סביב חודש ינואר שבו כמעט כל שנה יש סופות.

עונת הסתיו היא זמן מצוין לטיפול מונע – חבל על הדוד וחבל עוד יותר אם הוא יפגע במישהו – ומה שיפה הוא שתשלמו פחות ממה שהייתם משלמים בכל זמן אחר.

באופן כללי, אחת לשלוש עד חמש שנים מומלץ להזמין בעל מקצוע כדי שיבדוק שהכל בסדר, ינקה אבנית, יצחצח את קולטי השמש, ויאפשר לכם ליהנות ממלוא היכולות של הדוד בקיץ הבא – וגם לפני. במקומות מועדים לפורענות (איזורים גבוהים, קרוב לים, וכו'), נדרשים לפעמים טיפולים בתכיפות גבוהה יותר. תתייעצו.

דוד שמש שיעיל גם בחורף

היה לנו קודם "ראשית", אז עכשיו השנית – בניגוד למה שמקובל לחשוב, דודי שמש יכולים לספק לא מעט מים גם בחורף. קודם כל, מפני שבחורף הישראלי יש לא מעט ימי שמש, ובאמת שלא צריך יותר מדי שמש כדי לחמם מים למקלחת. גם בימים שבהם יש רק מעט שמש, דוד השמש יחמם לכם בחינם את המים בעוד כמה מעלות, יוריד עבודה מהדוד החשמלי ויחסוך לכם כסף. וזה גם טוב לסביבה. מצב התחזוקה של הדוד משפיע מאד על היכולת שלו לחמם מים.

אפשרות עוד יותר מעניינת, במיוחד אם אתם סביבתיים מאד ו/או הרפתקנים מאד, היא לבקש מטכנאי הדודים לכוון מחדש את קולטי השמש של הדוד שלכם כך ולהפנות אותם דרומה. הסבר על השיטה הזו וההיגיון שמאחוריה אפשר למצוא במאמר דודי "שמש טובים גם לחורף". השורה התחתונה היא שהזווית השונה יעילה יותר בחורף וקצת פחות בקיץ – ובקיץ ממילא דודי שמש פועלים בישראל ב-150 אחוז.

Comments

comments

One comment

  • דודי שמש הוא מוצר שמחליפים אחת לכמה שנים, כמה לדעתכם יש צורך בתחזוקה שוטפת? האם זה יאריך משמעותית את החיים של הדודים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *