איך שומרים על מזון חתולים טרי?

שאלה: החתול שלנו מאד אוהב אוכל רטוב מקופסאות שימורים, אבל הוא אוהב אותו בעיקר אחרי שאנחנו פותחים קופסא חדשה. אחרי אחסון במקרר הוא מעקם את האף כשאנחנו מגישים לו שוב מזון מאותה קופסא. האם יש דרך לשמור על מזון החתולים הרטוב גם אחרי הפתיחה ולתת לחתול תחושה שהוא טרי וטעים? ניסינו לקנות קופסאות שימורים קטנות יותר, אבל ההוצאה מאד גדולה והחתול זללן. (איילת).

תשובה: שני דברים עשויים להפריע לחתול שלכם: הטריות והטמפרטורה. כאשר מאחסנים אוכל רטוב במקרר הוא מאבד מהלחות שלו וכמובן – נעשה קר. לשם כך חשוב לכסות אותו במהלך הקירור, ולחמם אותו מעט לפני ההגשה כך שלא יהיה קר לגמרי, מה שמפריע לחתול בעיקר בחורף.

השיטה הפשוטה היא לכסות את הקופסא הפתוחה בניילון נצמד ולהוציא אותה מהמקרר כעשר דקות לפני שמגישים לחתול, כדי שהאוכל יגיע לטמפרטורת החדר. אם החתול חסר סבלנות ורעב, אפשר לחמם מעט מים בקומקום, להוסיף לאוכל הרטוב ולערבב קלות.

במקום ניילון נצמד אפשר להשתמש בכיסוי מיוחד, כמו זה שבתמונה שנמכר בהרבה חנויות למוצרי בעלי חיים. מדובר במכסה פלסטיק רב-תכליתי שמתאים לארבעה גדולים שונים של קופסאות שימורים. הוא לא עוזר לשמור על הטמפרטורה של המזון אבל בהחלט עוזר לשמור על הטריות וקל יותר להסרה ולשימוש מחדש מאשר ניילון נצמד. זה גם קצת יותר ידידותי לסביבה.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *