טיפ למובילים – לתת או לא?

שאלות תשובות

שאלה: בעוד כמה ימים אנחנו עוברים לדירה חדשה. קיבלנו המלצה על חברת הובלות מחברים, קיבלנו הצעת מחיר וסגרנו את הפרטים. בדקה התשעים, איש הקשר בחברת ההובלות "נזכר" לציין שעלינו לתת טיפ לסבלים בסיום העבודה. מופתעים, שאלנו אותו כמה טיפ עלינו לתת והוא אמר "כמה שאתם רוצים, אבל מקובל לתת חמישה-עשר אחוז". בעלי אומר ש"אם מקובל אז ניתן כמה שמקובל". אני חושבת ש-15% זה לא מעט ומרגיז אותי בכלל שהנושא עלה בשלב כל-כך מאוחר ואני קצת מרגישה שעבדו עלינו. מה דעתכם? (רונית).

תשובה: כמו בהרבה מקרים, האמת היא איפשהו באמצע. מצד אחד, נכון שמקובל לתת טיפ לסבלים וכל המרבה הרי זה משובח – בכל זאת, הם עובדים קשה. 15% זה קצת הרבה. מקובל לתת 50 שקלים לכל סבל, שזה בדרך-כלל יוצא קרוב יותר ל-10 אחוז. אנחנו מאמינים שכדאי "להצמיד" את הטיפ לאיכות העבודה – אם אתם מרוצים תנו יותר ואם אתם פחות מרוצים תנו 50 שקלים.

את צודקת שזה לא בסדר להזכיר את נושא הטיפים לקראת סגירת העיסקה, למרות שטיפים לסבלים הם באמת דבר די מקובל. שימי לב, אגב, שבמאמרים שפרסמנו בעבר בנושא תמחור הובלות (ראי בדף מאמרי הסיווג הובלות), תמיד טרחנו להזכיר שחשוב לברר את נושא הטיפים בשלב מוקדם.

ובכל מקרה, מה שהכי חשוב לדעתנו הוא לדאוג לסבלים במהלך העבודה – לשתייה קרה או חמה לפי העונה, משהו קל לאכול, ואפילו מגבת. קודם כל, כי לא יזיק לכם להיות בני אדם – אבל גם כי סבלים מרוצים עושים עבודה טובה.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *