חשמלאות בשיטת החפיף

בדירה הקודמת בה גרנו זוגתי ואני כמה שנים, מערכת החשמל הייתה באיכות ובמצב די ירודים אם לנקוט בשפה עדינה. ביקשתי מאנשים שאני מכיר המלצות על חשמלאים, ובסופו של דבר הזמנתי את ד', חשמלאי זריז ונמרץ שהגיע ותיקן כהרף עין תריסר תיקונים.

ד' החשמלאי החליף כמה שקעים, פתח ותיקן את כמה נקודות חשמל בקיר, החליף בתי מנורה ותיקון עוד כהנה וכהנה. כל העסק לקח לו חצי שעה, אולי שעה, ואני חשבתי לעצמי שמדובר ברב-חשמלאים, חשמלאי גאון, מלך ללא כתר. שילמתי לו את הסכום שביקש, שגם לא היה גדול מדי והמלצתי עליו לחצי תריסר חברים.

ד' הבטיח שישלח חשבונית, מה שהיה די חשוב לי – גם כי מדובר בהוצאה מוכרת וגם כי זו הייתה דירה שכורה וחלק מהתיקונים היו כאלה שבעל הבית היה צריך לשלם עליהם. החשבונית לא הגיעה ולעומת זאת חלק מהשקעים שהתקין יצאו מהמקום, לכן כעבור אי אלו חודשים הזמנתי אותו שוב.

בפעם השנייה שביקר אצלנו, עשה ד' עבודה בסכום כפול – עדיין בזול אבל לא עד כדי כך זול. גם בפעם השנייה הוא "שכח" לשלוח חשבונית, כך שבסיכום כולל לא בטוח שהמחיר הזול השתלם, מה גם שחלק מהתיקונים – כמו בפעם הראשונה – לא החזיקו יותר מדי זמן. כך ירד האסימון שלא ירד בפעם הראשונה: ד' הוא אולי חשמלאי מוכשר, אבל הוא ללא ספק חפיפניק, חאפר ולא עד כדי כך הגון.

אני לא חושב שיהיה נכון לומר שהוא רמאי. בכל זאת, הוא ביצע את העבודה, וחלק מהתיקונים שלו החזיקו מעמד. אני מניח שלכל תיקון שכל חשמלאי עושה, יש תוחלת חיים מסויימת – פשוט, לתיקונים של ד' הייתה תוחלת חיים קצרה יותר, ולכן זה שביצע את העבודה בזריזות ובזול לא בהכרח אומר שלשכור את שירותיו היה משתלם.

הבעיה היא שכאשר חשמלאי מחפף זה עלול להיות לא רק פחות משתלם לעבוד איתו, אלא גם מסוכן. חשמלאים לא יכולים לחפף – כמו שמנתחי לב לא יכולים, כמו שעובדים בכור אטומי לא יכולים. ומצד שני – עובדה שכן.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *