סתימות חוזרות במטבח?

שאלה: יש לנו נקודת ניקוז לביוב במטבח, ולפחות פעם בשנה יש שם סתימה ובזמן שטיפת הכלים היא עולה על גדותיה. אחרי שלוש או ארבע פעמים שהזמנו אינסטלטורים שונים, האחרון אמר לנו שצריך לפתוח את הרצפה ולשנות את זווית צינור הביוב. האם זה נשמע הגיוני? קשה לנו להחליט אם הוא באמת מציע פתרון או מנסה לגרור אותנו להוצאה מיותרת. (מיקה).

תשובה: השיטה הכי טובה למניעה במקרה של סתימות חוזרות מהסוג הזה, הוא להשתמש ברשת מיוחדת על פתח הניקוז בכיורים (וגם באמבטיות, מקלחונים וכו'). כדי שתיווצר סתימה צריכים להצטבר מוצקים (שאריות מזון, למשל) בצנרת, וזה בדרך-כלל לא קורה אם יש רשת שעוצרת אותם.

מה שאמר לכם האינסטלטור יכול להיות נכון. כלומר, אם הזוויות של הצינור הנכנס והיוצא לנקודת הביוב לא נכונות, הניקוז יהיה פחות יעיל ולחומרים מוצקים שנמצאים בצינור יש סיכוי גדול יותר לעצור בדרך, להיצמד לדפנות ולהאיץ את הסתימה הבאה.

חשוב לציין שלאורך זמן יכולות להיווצר סתימות בצנרת גם בגלל שאריות של חומרים שומניים, אבק, לכלוך, שערות וכו'. כלומר, אין מה לדבר על מניעה של מאה אחוז. בכל מקרה, כדאי מדי פעם לערבב כוס ובה כף סודה לשתייה וחומץ, ולשפוך מייד לתוך כל אחד מהכיורים.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *