10 טיפים למעבר דירה מוצלח

האתר guidespot.com מציע 10 טיפים למעבר דירה מוצלח. כאן ריכזנו כמה מהטיפים המרכזיים שהתפרסמו בו, בתוספת הערות וטיפים משלנו וגם כמה לינקים שימושיים.

הרחיקו את אמא שלכם. אמהות אוהבות לעזור, אבל במקרה של אריזות הן עלולות רק להזיק. Guidespot מעיר, ובצדק, שרובנו לא ממש רוצים שאמא שלנו תחטט לנו בחפצים האישיים, במיוחד בימים שבהם אנחנו לחוצים כל-כך. אנחנו מוסיפים: אמהות לא, אבל חברים וחברות טובים דווקא כן. אל תתביישו לבקש עזרה אם הדברים לא מתקדמים כפי שאתם רוצים.

לעולם אל תגידו "לא, אני לא צריך עוד ארגזים". קל מאד להיפטר מארגזים מיותרים; קשה מאד להשיג בזמן קצר את הארגזים החסרים כשאתם ממש לקראת המעבר וישנם חפצים לא ארוזים. טיפ: תעשו רשימה של החפצים שעליכם לארוז (נחזור לזה בהמשך).

שימו לב שהארגז שאתם עומדים לסגור לא עושה "מיאו". חתולים, מה לעשות, אוהבים קופסאות. יועצנו לענייני חתולים, הווטרינר ד"ר בועז ארד, מוסיף: חלק מהחתולים סובלים מאד ממעברי דירה, בעיקר כשהם מתבצעים במהירות ובלחץ. התחילו מוקדם, קחו את הזמן, והקפידו לשחק עם החתול מדי פעם.

תבדקו היטב שאתם יודעים איפה נמצא האלכוהול שלכם. כי להתחיל לחפש אותו בין הארגזים בזמן שהכי תזדקקו לו יהיה סיוט (טיפ שלנו: כל אחד ומה שמרגיע אותו. אל תהיו מילוליים מדי בהבנת הסעיף הזה. אם מה שמרגיע אתכם זה ריטלין או קלטות ניו אייג', הכלל תקף גם עבורם).

מתכננים לקנות ולהכניס הביתה משהו ממש גדול (מיטה זוגית, סלון, מזנון, פסנתר כנף וכו')? נצלו את המעבר בתבונה ובצעו את הובלת החפץ או הרהיט החדש ישירות לדירה החדשה. זה לא בהכרח הרבה יותר כלכלי – פשוט הרבה יותר נוח.

אל תאבדו את המפתחות. כמו עם האלכוהול – תשמרו בצד במקום ידוע את החפצים החיוניים, אלו שאתם לא יכולים בלעדיהם – תרופות, קוסמטיקה, מפתחות, וכו'. אל תתנו לנ"ל להתערבב בבלאגן או להיארז בטעות. לקראת יום המעבר, הכינו תיק כמו שהייתם מכינים לטיול של סוף שבוע – כי כמו בטיול, אתם עומדים להיות "מנותקים" מכל הדברים שאתם צריכים ביומיום (בגדים, כלי רחצה, ארון התרופות וכו').

סמנו בתבונה תכולה שבירה. לא תמיד האנשים שיובילו את הארגזים שלכם יהיו כאלו שיודעים עברית. לכן מומלץ לסמן ארגזים עם כלי אוכל וחפצים שבירים אחרים באמצעות ציור (למוכשרים) או מדבקה (אפשר לקנות) של כוס שבורה – הסמל האוניברסלי לארגזים כאלה. ואנחנו היינו מוסיפים, שבאופן כללי כדאי לסמן ארגזים בצורה ברורה והכי "ויזואלית" שאפשר – בציורים, צבעים, מדבקות או פתרון אחר שמאפשר לכם להביט בארגז ולדעת מייד לאן הוא שייך, גם בלי לקרוא מה שכתוב עליו.

אל תשכחו לעדכן כתובת. הכינו רשימה של האנשים והמוסדות להם עליכם להודיע על שינוי כתובת. בכל מקרה, כדאי להזמין שירות דואר עוקב ("עקוב אחריי") מדואר ישראל, כדי להבטיח ש(חלק מ)הדואר יגיע מעצמו לכתובת החדשה. וכדאי גם לבוא להגיד שלום לדיירים שהחליפו אתכם בדירה הישנה. בכל אופן, כדאי לעדכן כתובת במשרד הפנים, ולעדכן בצורה מסודרת את שאר הרשויות (באתר של משרד הפנים תמצאו טפסים והסברים), כמו גם את חברת הביטוח, הבנק, רואה החשבון, המעסיק ועוד.

היעזרו ברשימות. הכי טוב להתחיל, מוקדם ככל האפשר, להכין רשימה של גורמים נוספים שמהם אתם מקבלים דואר בקביעות. באותו אופן, כדאי להכין רשימות נוספות – של חפצים שצריכים להיארז, של חומרי אריזה ועיטוף להם תזדקקו, של הדברים שיש לקנות עם הכניסה לדירה החדשה וכו'. ריכוז מסודר של המידע יעזור לכם בתכנון וישפר את הסיכויים שלכם למעבר דירה מוצלח באמת.

בקשו המלצה על חברת הובלה. אתם יכולים להתייעץ עם חברים ובני משפחה שעברו לאחרונה, או שאתם פשוט יכולים לחפש בסיווג הובלות באתר המקצוענים.

Comments

comments

One comment

  • היי זה אחלה כתבה עם אחלה טיפים. לא מזמן עברנו ואני מצטער שלא קראתי על העניין הזה של המעבר קודם. בכל מקרה רציתי רק להמליץ על חברת ההובלות שאיתה עברנו. אחלה שירות ועשו אחלה עבודה במחיר הגיוני מאוד. ממליץ לכל מי שמתבלט באזור המרכז: {כתובת האינטרנט הוסרה באופן אוטומטי}

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *