צביעת דירה, הדרך הקלה

בלוג המקצוענים - בעלי מקצוע

מהי הדרך הקלה לצבוע דירה? טוב, זה ברור: להזמין צבעי. אבל מהי הדרך הקלה לצביעת דירה בלי צבעי? תלוי את מי שואלים. בכל אופן, יש לנו כמה טיפים שיכולים לעזור.

אם אתם רוצים לצבוע את הדירה שלכם בעצמכם, וזו הפעם הראשונה, אתם עלולים לגלות שזה קצת יותר מסובך מכפי שזה נראה. צביעת חדר בודד תהיה התחלה טובה, שגם תשמש כחזרה גנרלית לקראת צביעת הדירה השלמה וגם תעזור לכם להחליט אם אתם נהנים מזה או סובלים.

אם החלטתם שאתם רוצים לנסות אז תכף ניתן כמה טיפים, אבל לפני שנתחיל – קטע קלאסי של רון אטקינסון בתור מיסטר בין, שבטח יעורר בכם מחשבה. קורע.

עכשיו ניגש לעניינים.

צביעת דירה: למה תזדקקו

בפוסטים עתידיים ניתן עוד טיפים והדרכה לצביעת הבית. הפעם בחרנו להתמקד ברשימת הקניות – בחומרים וכלי העבודה שבלעדיהם לא תוכלו לבצע את העבודה.

א. פחיות צבע. לכו על הגדולות. המדריך צביעת דירה: לבחור צבעים יעזור לכם להחליט לאיזה סוג של צבע אתם זקוקים והאם עליכם להצטייד גם לסוג כלשהו של צבע יסוד מקשר (כמו "בונדרול"). שימו לב שאם אתם רוצים לצבוע גם משקופים תידרשו לצבעים ומדללים מיוחדים

ב. חומרי מילוי והחלקה. לסתימת חורים וסדקים אף אחד כבר לא מבצע עבודות גבס, מכיוון שזהו חומר שיותר קשה ומורכב לעבוד איתו. ישנם חומרי מילוי מוכנים וישנם חומרים באבקה (קלסימו, למשל) אותם יש לערבב במים עד לקבלת המרקם והסמיכות הרצויים. אל תשכחו לקנות גם כלי גומי מיוחד עבור החומר, ושיהיה גדול כדי שלא יגביל אתכם.

עבודות גבס מתאימות הרבה יותר לצרכים עיצוביים מורכבים יותר כגון הנמכת תקרה,הקטנת חללים בבית או יצירת פינות מעוצבות בצורה קלה ופשוטה.

ג. מברשות ומגשים. אתם צריכים מברשת גדולה אחת לפחות, ומברשת נוספת קטנה או בינונית (4-8 ס"מ רוחב) בשביל פינות. "רולר", מברשת מסתובבת, הוא פתרון נוח שיקצר את תהליך הצביעה. צביעה עם רולר מתקבלת עם טקסטורה מעט יותר מחוספסת שאולי תאהבו ואולי לא – עניין של טעם. בכל מקרה, המברשת הגדולה צריכה לכלול הברגה עבור מוט הארכה (בהמשך). אם אתם הולכים לצבוע משקופים תזדקקו, כמובן, למברשת נפרדת אחת לפחות גם בשבילם. כדאי לקנות גם מגש מיוחד עבור הצבע לקירות (אם עובדים עם רולר) או דלי קטן (אם עובדים עם מברשת).

ד. מוט הארכה עם הברגה. בואו נקרא לילד בשמו: זהו מקל של מטאטא. למעשה, אתם יכולים גם לפרק אחד מהמטאטאים שיש לכם בבית – סביר להניח שההברגה תתאים. בכל אופן, אתם צריכים מוט שיתחבר למברשת שלכם ויעזור לכם להגיע לחלקים הגבוהים של הקירות במינימום מאמץ ובלי לטפס על סולם ולרדת ממנו כל הזמן.

ה. סולם. יש היום סולמות אלומיניום מתקפלים, קלים ולא יקרים מדי. בלי סולם בכלל קשה עד בלתי אפשרי לצבוע. אתם יכולים לשאול סולם מהשכנים אבל בסך-הכל לא מזיק שיש סולם טוב בבית.

ו. שפכטלים. שפכטל הוא כינוי גם לחומרי מילוי והחלקה, גם לעבודת גירוד הקיר + המילוי וההחלקה וגם לכלי שמשמש כדי לבצע אותה. אנחנו מדברים על הכלי, ידית השפכטל, שתשמש אתכם כדי לגרד שאריות של צביעות קודמות ובליטות וגם כדי למלא ולהחליק. לכו על שפכטל איכותי בגודל בינוני, מהסוג שלא מחליד.

ז. נייר זכוכית. אחרי גירוד הקיר ו/או מילוי החורים והסדקים, תשתמשו בנייר זכוכית כדי להחליק את הקיר ולהכין אותו לצביעה. כדאי לקנות שני גיליונות, מספר 1 ו-0. ישנם כלים מיוחדים להחזקת נייר הזכוכית והם נוחים מאד. לחלופין, אפשר להצטייד בקוביית עץ סביבה תכרכו את נייר הזכוכית. אם יש לכם ידיים עדינות כדאי להצטייד גם בכפפות.

ח. עיתונים, סמרטוטים ונייר דבק. כדי להגן על הרצפה, הפאנלים, שקעים וכו', כדאי להצטייד בהרבה עיתונים ישנים ובכמה גלילים של נייר דבק מיוחד (כמה גלילים כי הוא תמיד נגמר באמצע). לא משנה מה תעשו, תמיד תגלו שהתזתם או שפכתם קצת צבע, ולכן כדאי להצטייד בסמרטוט לח שישמש אתכם לניקוי מהיר של מה שלכלכתם – אחרי שהצבע מתקשה זה הרבה יותר קשה.

Comments

comments

4 comments

  • השיטה של מר בין אכן יעילה יותר ואף מהנה. אם צובעים תקרה, אז נדרש גם הרבה אורך רוח…

  • חובה להצתייד בסמרטוט רטוב ולהרטיב את הריצפה באזור שנצבע, זה חוסך בניקיון אחרי.

  • זה נשמע כמו רעיון לא רע בכלל, בהנחה ובאמת מצטיידים בכלים ששומרים על הניקיון ולא מלכלכים את הבית

  • השיטה של מר בין אכן נראת קלה אך עם תופעות לוואי קשות 🙂
    בקשר למאמר, אכן מאמר מקיף ויסודי על כול תהליך הצביעה, אני מאמין שיש הרבה אנשים שחושבים על צביעת דירה, והמאמר הזה יעזור להם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *