מדריך: 7 טיפים לרענון עבור האוהל הישן שלכם

בימים כתיקונם בלוג המקצוענים עוסק בעיקר בדברים שקשורים לבית, גידולו, אילופו וטיפוחו. מכיוון שבימים אלה בית כבר איננו צורת המגורים הפופולרית היחידה בישראל, החלטנו להקדיש פוסט לתחזוקה ורענון של אוהלים. קבלו: 7 טיפים לרענון של אוהל ישן (או סתם מוזנח). 

אם החלטתם לשלוף את האוהל הישן שלכם להשתמש בו (או השאלתם אוהל של מישהו אחר) אחרי תקופה ארוכה של אחסון, אולי התאכזבתם לגלות שהוא טחוב ומלוכלך, לא נראה כל-כך טוב ולא מריח מי יודע מה. בכל זאת, לאוהלים יש נטייה להיחשף לחוץ – שהוא מקום מאד מזוהם, במקרה של ישראל.

אוהל מרוענן היטב ברחוב רוטשילד.
אוהל מרוענן היטב בשדרות רוטשילד בתל-אביב.

כמובן, כשמאחסנים לא נכון זו עלולה להיות בעיה. אם אוהל שספג לחות מאוחסן במקום סגור, הוא עלול לצאת משם עם עובש. בפעם הבאה תהיו יותר חכמים. בינתיים, נסו את הטיפים שלנו. 7 טיפים שיעזרו לכם לרענן את האוהל הישן ולהשיב לו את עלומיו.

1. ניעור זו התחלה טובה. כמו בצבא ובבתי הכלא – למי שמכיר. בניעור מוצלח צריכים להיות מעורבים לפחות שני אנשים, ועליו להיות נמרץ וחסר עכבות.

למה זה חשוב? כי ישנם יצורים מיקרוסקופיים, כמו קרדית האבק למשל, שלא כל-כך טובים בלהחזיק כשמנערים אותם (זה נשמע הזוי אך זו אמת לאמיתה). לגבי מנדבושקס לא בדקנו.

2. חומר החיטוי הטוב ביותר הוא אור השמש. אם האוהל שלכם במצב ממש גרוע, תפרשו אותו באור שמש ישיר לכמה וכמה שעות טובות. הוא עלול לדהות, אבל האולטרסגול של השמש יעשה לו טוב – הוא קטלני לסוגים שונים של בקטריות, עובשים, קרדיות ועוד.

3. כבסו בחום גבוה כשאפשר. לא את כל האוהלים אפשר לכבס ולא את כולם אפשר לכבס בחום גבוה. חפשו את הוראות הכביסה – אם אפשר לכבס את האוהל ב-60 מעלות צלזיוס, שיחקתם אותה.

4. השתמשו בתוסף כביסה. תוספי ה"אל אקונומיקה" יעילים יחסית בסילוק ריחות ובחיטוי. חשוב במיוחד אם אפשר לכבס את האוהל שלכם ב-40 או 30 מעלות בלבד.

5. היעזרו בחומץ. אם אתם רוצים להיות סביבתיים יותר, אתם יכולים לוותר על תוסף הכביסה ולהוסיף לתא האבקה רבע-חצי כוס חומץ. החומץ הוא מחטא יעיל מאד וגם עובד כמרכך כביסה. על הדרך, הוא גם יסיר לכם קצת אבנית.

6. אי אפשר לכבס? אבקו ושאבו. אם אינכם יכולים לכבס את האוהל תוכלו לנסות לאבק אותו בטלק, להמתין כמה דקות ואז לשאוב. הטלק יעיל להסרת נוזלים וחומרים שומניים שנספגו באוהל, אם הוא מהסוג שסופג. אחר-כך אפשר להעניק לאוהל מכת שמש ממושכת כטיפול משלים, ולהשתמש בו. לא פתרון מושלם אבל עדיף על האלטרנטיבות.

7. קשטו את האוהל. גם אוהל ישן ומהוה יכול להיראות שמח וצוהל אם תקשטו אותו – בקישוטי נייר, פרחים, כרזות משעשעות וכיוצא באלו. זה הזמן להיזכר בהשכלה שרכשתם בילדותכם, בצפייה בבתיה עוזיאל ובהכנת קישוטים לסוכה.

בברכת מה טובו אוהליך יעקב ובבניין ציון ננוחם.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *