במאהל לוינסקי צריכים גם הדברה

במאהל המחאה בלוינסקי עוד אין אספקת חשמל קבועה, מים זורמים, מקרר או שירותים – וגם בזה הם ישמחו לקבל עזרה – אבל חלק מהאנשים שתפגשו שם חושבים שהכי טוב להתחיל בהדברה, כי מצב החולדות נראה פשוט מצוין.

"קודם כל, אנחנו צריכים גנרטור ומקרר" אומר רונן, ממקימי המאהל, כששואלים אותו על החולדות. בכל זאת, יש סדר עדיפויות ובשלב ראשון כדאי לדאוג שיהיה מקרר ולפני כן – גנרטור. כך הרבה פחות אוכל ילך לאיבוד.

מאהל המחאה הדרום תל-אביבי, הידוע כ"מאהל לוינסקי", שוכן על הצלע הדרומית של גן הקווקאזים ("גינת לוינסקי"). הוא קיים קצת יותר משבוע, נכון לשעת כתיבת שורות אלה, ובשבוע הזה מספרים שוכני האוהלים בעיקר על קושי גדול במה שקשור לתשתיות בסיסיות. חשמל, מים זורמים, קו תקשורת.

מאהל לוינסקי בדרום תל-אביב

מאהל לוינסקי בדרום תל-אביב. אין תשתיות.

"הבעיה הכי גדולה, לדעתי, היא השירותים" מסבירה י', שבילתה במאהל את רוב זמנה בשבוע האחרון. "במהלך היום ישנם כאן שירותים ציבוריים, נוחים ואפילו נקיים מאד. אבל בערב ובלילה יש בעיה. בתחנת המשטרה הסמוכה יש שירותים, אבל הם לא מרשים לנו להשתמש בהם 'בהוראת מפקד המחוז'. החולדות הן בסך-הכל עוד צ'ופר".

במאהל לוינסקי מספרים על חולדות פעלתניות ובעלות מראה בריא במיוחד, שמסתובבות ברחבי הגן ובמיוחד סביב מבני בית-הכנסת ותחנת המשטרה. זה, כמובן, בנוסף לרפרטואר רחב של חרקים ומזיקים אחרים, שמרמז שהדברה היא לא הצד החזק של המתחם.

זהו מקום טוב להזכיר: מדובר בגן היחיד של שכונת נווה שאנן וסביבתה, המקום היחיד באזור שיש בו מדשאות אליהן יכולים לבוא הורים וילדיהם.

ש', אחד מיושבי המאהל, אומר שהבעיה היא בכלל אחרת: אין מספיק חתולים באזור. "כשיש אוכלוסייה בריאה של חתולים, אין כמעט חולדות או נחשים. זה, כמובן, בנוסף לתחזוקה טובה של המבנים והתשתיות – כל זה, אגב, בבחינת מדע בדיוני כשמדובר בדרום תל-אביב".

בצד שולה, הפעילה החברתית שיזמה את הקמת המאהל, משוחחת בטלפון עם תורם אפשרי של גנרטור. "המון אנשים מציעים עזרה", מישהו אומר. ואנחנו חשבנו לעצמנו: אוקיי, בקרוב יצטרכו כאן חשמלאי.

Comments

comments

2 comments

  • כעזרה ראשונה אקולוגית נגד עכברים ומזיקים אחרים:
    – לפזר כדורי צמר גפן ספוגים בשמן מנטה, להציב שתילי מנטה ונענע, להבעיר שמן מנטה במבער שמנים. הריח מרחיק עכברים.
    – לפזר על הארץ קינמון, ציפורן ולבנדר. עוזר בהרחקת נמלים, מקקים וכד'.
    – לדאוג לאסוף שאריות מזון מסביבת האוהלים.
    – ריח הדרים, באמצעות מבער שמנים או סיר עם קליפות הדרים ומים שעומד על האש ומפזר אדים, מרחיק יתושים. אפשר גם גרניום.
    בהצלחה לאנשים האמיצים האלה!

  • תגובה מהמאהל: תודה על הטיפים, כבר התחילו לנסות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *