לומד אדריכלות? עזוב, עדיף להיות שיפוצניק

עבודה כשיפוצניק או פועל בניין היא אולי פחות יוקרתית, אבל מסתבר שהאפשרויות המקצועיות הרבה יותר מבטיחות מאלו של האדריכל – גם אם הוא סיים את לימודיו בטכניון בהצטיינות.

הכתבה "תואר בהצטיינות כבר לא מבטיח עבודה" (אשר שכטר, TheMarker) עוסקת באמת הכאובה: שלימודים ותארים אקדמיים כבר לא מבטיחים פרנסה או רווחה כלכלית בימינו.

הכתבה מספרת ומדגימה מה נעשה מבחינה זו בישראל ובעולם. בין השאר, מרואיין נעם אופנהיימר, 35, אדריכל בוגר הטכניון שהחליט לעבוד כפועל בניין והיום הוא קבלן ובעל חברה.

אופנהיימר (ציטוט מהכתבה): "המציאות פשוט הוכיחה לי שאין כל קורלציה בין כמות העבודה והשעות והאחריות שאתה לוקח על עצמך לבין ההכנסה. אבל אמרתי לעצמי, ‘אני אוהב את המקצוע ואת תחום הבניין, תמיד התעניינתי בפן הטכני'. עזבתי את המשרד לגמרי ועברתי להיות פועל בניין הכי פשוט שיש, בגיל 32, סוחב שקי מלט וטיח".

לפי אופנהיימר, הלימודים לא מכינים את הסטודנטים לשוק ורבים מהם נוטשים את המקצוע אחרי שנה או שנתיים כשמתברר להם שאפשרויות ההשתכרות לא צפויות לשיפור גדול בעתיד.

"למזלי, ההורים שלי אמרו לי לעשות מה שאני מרגיש", הוא מוסיף. "כשהייתי פועל אנשים שאלו אותי ‘מה אתה סוחב שקי מלט? למדת בטכניון'. אבל היה לי טוב עם זה".

Comments

comments

One comment

  • לא הכול נובע סביב כסף. לכו ללמוד מה שמעניין אתכם. מה שגורם לכם להתעורר בבוקר עם חיוך. זה מבטיח שתהיו טובים בזה וגם הפרנסה תגיע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *