אשה יפה עם פטיש גדול

שלוש נשים יפות שהורסות יחד קיר – זה באמת מהמראות המרנינים שראינו. ומסתבר שנערות השיפוצים של "הבית שלכם שווה יותר" לא לבד.

במסגרת התחקיר לכתבה "היית מוכן שאישה תשפץ לך את הבית", שוחח כתב מאקו יאיר נתיב עם שלוש נשים שעוסקות במקצועות הנחשבים בדרך-כלל לגבריים: שיפוצניקית, חשמלאית ומורה לנהיגה.

השלוש מספרות בכתבה על החוויות המיוחדות של נשים שעוסקות במקצועות כאלו, על התגובות שהן מקבלות מהסביבה ועל השינוי ההדרגתי ביחס אליהן. קריאה מומלצת לדעתנו (ואם אתם רוצים קצת רקע על מה שקורה בתחום בארץ בעולם, נסו את הכתבה "בעלות מקצוע: יש דבר כזה?").

השיפוצניקית ענבל אייזנברג, עוסקת בשיפוצים למעלה מעשר שנים, עם התמחות מיוחדת בצביעה. היא בת לארכיטקט, וקיבלה לדבריה תמיכה מסוימת, לפחות, מהמשפחה ומהחברים.

ענבל אייזנברג וחברות שיפוצניקיות.

ענבל אייזנברג וחברותיה השיפוצניקיות. מתוך "הבית שלכם שווה יותר" בערוץ 2.

בוודאי עכשיו כשהיא חלק מצוות השיפוצים של תוכנית הטלוויזיה "הבית שלכם שווה יותר" (הקליקו על התמונה), שבו היא אחת משלוש נשים נאות משפצות בתים בפיקוח של אדריכל פנים.

ביומיום, אייזנברג עצמה משמשת כמנהלת עבודה והיא מסכמת את השקפתה במילים: "יש את המפרגנים ואת הלא מפרגנים. אם יש לך רצון, יכולת ושאיפה זה לא משנה אם אתה גבר או אישה".

אהבנו את התוכנית, הרעיון והמסר. לדעתנו, כל איש ואשה צריכים להיות מסוגלים לעסוק בתחום שמושך אותם ומתאים להם, והעיסוק של נשים במקצועות שנחשבים גבריים היא לא קוריוז אלא חלק מתהליך בריא שתורם לשוויון זכויות ולפתיחות.

Comments

comments

One comment

  • זה באמת אחד הדברים ששמתי לב אליהם כשגרתי בניו-יורק, שיש שם הרבה יותר נשים שעוסקות במקצועות שנחשבים גבריים בישראל… מצד שני שם הן לא היו כאלה חתיכות…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *