תכבה את המזגן VS תדליק את המזגן

הבעיה מתעוררת לא רק במשרדי אופן ספייס אלא גם בקומות בהן יש מזגן מפוצל ובמקרים רבים ההמלצה לשים את המזגן על 25 מעלות בקיץ או 20 מעלות בחורף נדמית כלא רלוונטית, אז מה חשוב לקחת בחשבון בתכנון המשרד, ומה אפשר לעשות כשכולם נמצאים בעמדות העבודה ועדיין הויכוח נמשך?

תכנון המיזוג והאוורור

ברוב המשרדים מתקינים מזגן מיני מרכזי בתפוקה גבוהה או מערכות קירור מים (צ'ילרים). כשמתכננים מערכת מיזוג לקומת המשרדים יש לקחת בחשבון כמה משתנים: גודל כל חדר, כיוון החלונות, הקומה, כמות האנשים בכל חדר וגם מספר המחשבים שבעצמם פולטים חום. אם אתם נמצאים בשלב הראשוני של תכנון והקמת המשרד שלכם, מומלץ לדבר מראש עם הספקים ונותני השירות, על מנת שיתכננו עבורכם את החלוקה הנכונה של חלל העבודה וזרימת האוויר בו.

השרתים, הנתבים והמרכזיות מחממים לכם את המשרד

השרתים, הנתבים והמרכזיות מחממים לכם את המשרד

can't we all just get along?

מה אפשר לעשות על מנת שכל העובדים יהיו מרוצים, או שכל דיירי הבית יגורו בשלווה ושלום? התקנת דמפרים, מעין ווסת שמכתיב כמה אוויר נכנס מכל פתח, אפשרי במצב בו קיים מזגן מיני מרכזי. במקרים אחרים ניתן לסגור או לפתוח לגמרי את התריס בחדר על מנת לשלוט בכמות האוויר הממוזג הנכנס לחדר.

אם יש אצלכם מערכת קירור מים אזי לכל חלל יש יחידה משלה וניתן לווסת את כמות המים המקוררים ובכך לקבוע את רמת הקירור.

את החלון והדלת בדקתם?

סיבה נוספת להבדלים בטמפרטורה בין החדרים השונים ולויכוחים על המזגן יכולה להיות בעיית בידוד. הבעיות בחלונות יכולות להיות מכמה סיבות: איטום לא טוב בין המשקוף לקיר, בעיה בהתקנתו הראשונית, תיקון שלבי תריסים חסרים, ולעיתים סדק בחלון עצמו יצריך תיקון על ידי בעל מקצוע מתחום האלומיניום.

גם בדלת יכולות להיות בעיות איטום ובנוסף ניתן להתקין דלתות שנסגרות בעצמן, כך שלא יקרה מצב בו הדלת נשארת פתוחה והמזגן נאלץ לעבוד לריק.

יש דרכים יותר יעילות להתחמם מאשר להתחבק אחד עם השני

יש דרכים יותר יעילות להתחמם מאשר להתחבק אחד עם השני

התאמת המיזוג לפעילות

דעו להתאים בין יכולות המזגן הנדרשות לאולמות ייצור או חדרים מרובי מכשירים חשמליים לבין חדרים בהם עוסקים בעיקר בעבודה משרדית וללא מכשירים פולטי חום. אם מדובר בחלל שמשמש לכמה פונקציות יתכן שתקלעו לויכוח המוכר.

איוש המשרדים

לרוב ידוע כי לגברים חם ולנשים קר אבל כמובן שיש מקרים שזהו לא המצב. בכל מקרה אם ישנו משרד עם חלון דרומי שמקבל שמש כמעט ישירה במהלך היום כדאי לשקול לאייש אותו באלו שסובלים יותר מקור.

מכשירים ייעודיים

לפעמים רכישה חד פעמית של תנור חימום קטן או מקרן חום יסייעו לאותו אדם במשרד הסובל מקור יכול לחסוך הרבה עצבים וויכוחים.

וקצת יחסי אנוש יכולים למנוע בעיות שמאה מנהלים לא יצליחו לפתור

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *