קירות חיצונים סדוקים – מי אחראי

שאלה:

הראשונה האם וועד הבית חייב לחלוק אתנו בהוצאות בעבור קירות חיצוניים עם סדקים, שהם חלק מהסיבות שגרמו להרטבת קירות ולטחב בחדרי הבית?

בנוסף, האם עלינו לחכות בסבלנות לכך שוועד הבית יביא בודק מהנדס מטעמו (כפי שאנו עשינו), כאשר הדבר מעכב את תחילת העבודות. כשהחיים בבית בלתי נסבלים, שינה של כל בני הבית בסלון כדי להימנע משינה בחדרים הנגועים…בנוסף, בעלי חולה פרקינסון.

המהנדס הבודק קבע כי סיבה נוספת לנזילה בקירות היא התקנת תריסים וחלונות רשלנית בלשון המעטה. אלה הותקנו לפני כשנתיים ורבע. בעל המקצוע מן הסתם לא התלהב לסייע וטען כי אינו בטוח שחלה עליו אחריות. האומנם? הנזק הוא עצום מבחינה כלכלית, שלא לדבר על עוגמת הנפש. רק לפני שנתיים ורבע שילמנו 19,000 שקלים על התריסים והחלונות.

 

תשובה:

עו"ד לירון בן אליהו מנהלת המחלקה המשפטית באגודה לתרבות הדיור משיבה: "נציגות ועד הבית מחויבת לתחזק ולשאת בעליות הכרוכות בתיקונים הדרושים ברכוש המשותף. אכן קירות חיצוניים מהווים רכוש משותף. עם זאת, לנציגות ועד הבית יש את הזכות להביא איש מקצוע מטעמה על מנת לאבחן את מקור הבעיה ולבחון מבחינה מקצועית האם אכן המקור לרטיבות נובע מבעיית אטימות וכיוצ"ב מהקירות החיצוניים. כל זאת בוודאי כאשר מהנדס מטעמכם קבע כי אכן יכולה להיות הסיבה לרטיבות נובעת מהתקנת תריסים וחלונות רשלנית ו/או לקויה. המדובר בכספם של כלל בעלי הדירות ואין הנציגות יכולה לפעול מבלי לבדוק את הדברים לעומק. במקרה ואכן יימצא כי זהו המקור לרטיבות הרי שזה אינו באחריות הנציגות ולה אין כל קשר למימון התיקונים הדרושים. בכל מקרה יש צורך להוכיח קשר ישיר בין הרטיבות לבעיה וזאת יש לעשות באמצעות חוו"ד של איש מקצוע".

 

 

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *