לא על העץ לבדו: שילוב קש, במבוק וראטן בעיצוב הבית

עץ הוא מרכיב חשוב בעיצוב הבית, במיוחד בסגנון הסקנדינבי שדוגל בהכנסת חמימות לחללים קרים שבנויים מבטון ומתאפיינים בשימוש מוגבר במתכות וברזל. בשנים האחרונות הצטרפו אל העץ חומרים טבעיים נוספים שהפכו לטרנדיים בעיצוב הבית: קש, במבוק וראטן.

שלושת החומרים הללו נחשבים לנגישים ואינם יקרים, אפשר להתאים אותם לכל מטרה ולכל חדר ואפילו ניתן לשלב אותם עם עץ או אחד עם השני. זה נע מרהיטים גדולים, כיסאות ושידות, בתוך הבית ומחוצה לו, ועד פריטים קטנים ואקססוריז שמעניקים טאץ' חמים ואווירה נינוחה.

טיפ חשוב כשרוכשים קש, במבוק וראטן: לרוב הפריטים מיוצרים בעבודת יד, לכן חשוב להקפיד שהגימור יהיה חזק ועמיד. אחרת הסלסילה או אפילו השידה תתחיל להיפרם לכם מהצדדים וזה סתם מבאס.

במבוק

לפני שנכנס לתחום עיצוב הבית, השימוש בבמבוק הסתכם בגדרות סביב החצר או במרפסת, אבל הפוטנציאל של הבמבוק הרבה יותר גדול מזה. בזכות חוזקו וזמינותו הגבוהה, הוא "השתדרג" והפך לחומר נפוץ לרהיטים בבית ובחצר: כיסאות, ספסלים, מדפים, שידות ושטיחים.

הבמבוק גם משלים בצורה נפלאה את הראטן, עליו נרחיב בפסקה הבאה. זה לא נגמר שם, היתרונות של הבמבוק ועמידותו למים באים גם לידי ביטוי באלמנטים גדולים בחצר כמו דק ופרגולה, שלא לדבר על המחיר הנוח.

ראטן

ראטן הוא צמח ממשפחת הדקליים, בעל גזע דק, מלא וגמיש. את פריטי הראטן מעבדים מהסיבים של המעטפת החיצונית ובהם ניתן להשתמש לקליעה ואריגה. מחומר אקזוטי זה מכינים רהיטים, כיסאות, שידות, ספסלים, סלסילות, כריות, פופים, הדומים ועוד.

החוכמה היא לשלב את הראטן עם חומרים טבעיים וקשיחים שדומים לו, כמו עץ ובמבוק, וגם חומרים שיוצרים ניגוד כגון ברזל, מתכת ושלל בדים.

קש

הקש, אם לא ידעתם ותמיד תהיתם, הוא בעצם גבעול יבש של דגן. השימוש המסורתי של הקש הוא כחומר בעירה, מצע לשינה, מזון לבהמות וכן לקליעת סלים וכובעים. עם השנים, השימוש בו השתכלל ונכנס לעולם עיצוב הבית: סלים לאחסון, אהילים, שטיחים, פופים, מושבים לכיסאות, שולחנות קפה ועוד ועוד.

הקש הוא גם חומר מצוין לסלסילות אחסון בכל הגדלים והצורות, מתאים במיוחד לצעצועים של הילדים ואפילו אפשר להכניס לתוכן עציצים.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *