עולם חדש: איך תריסים הפכו לפריט עיצוב בבית?

עד לא מזמן כולנו הסתפקנו בסוג אחד ויחיד של תריסים – אותם תריסי הזזה לבנים ומשעממים מאלומיניום שאפשר למצוא בכל בית. אז ועד היום, התפקיד של תריסי ההזזה ברור: לחסום ולסנן את אור השמש. לא יותר, לא פחות. לצד תריסים אלו, בלטו גם תריסי העץ הקלאסיים שסיפקו שילוב רומנטי של צל ואור.

אבל זה העולם הישן בתחום התריסים, מקסימום פונקציונליות ומינימום ראייה עיצובית. הרי כשחושבים על זה, תריס משפיע על עיצוב הבית גם מבפנים וגם מבחוץ, בדומה לחלונות ודלתות. פעם לא ניסינו להתאים את התריסים לעיצוב הבית, ואפילו ניסינו להסתיר אותם באמצעות וילונות שהשלימו את מראה הרהיטים. במילים אחרות: התריסים הפכו מחיסרון ליתרון.

הקידמה והתפתחות הטכנולוגיה גם תרמו לעניין עם כניסת התריסים החשמליים, מהלך מתבקש לאור עליית הסמארטפונים ומערכות בתים חכמים. אגב, חשמול התריסים גם עוזר להפחית תקלות כי מדובר במנגנונים יעילים ועמידים ואין התערבות של ידי אדם בתפעול.

עיצוב לצד שימושי

אבל עם כל הכבוד לטכנולוגיה, גולת הכותרת בבחירת התריסים בעידן המודרני היא עיצוב, עיצוב, עיצוב. שלל מערכות תריסים עם תכונות שונות, שלבים בכל מיני גדלים, רמות גימור משתנות וחומרי גלם מגוונים כמו אלומיניום, עץ, פלסטיק, פיברגלס, PVC. התריסים מגיעים בכל צבע ובכל טקסטורה שאתם יכולים לחשוב עליהם.

קטלוג העיצובים והאפשרויות הוא בלתי נגמר וכל זה מאפשר להתאים את התריסים לעיצוב הבית (פנים וחוץ), לרהיטים, לקירות, לחלונות, לתמונות. לצד הבחירות העיצוביות, חשוב לקחת בחשבון גם את ההיבט הפונקציונלי: עמידות, יעילות, אמינות, בידוד תרמי ואקוסטי. בניגוד לשנים קודמות, לתריסים יש כעת משקל שווה בתכנון ועיצוב הבית. ואסור לשכוח: מדובר בהשקעה לטווח ארוך, לכן לא מומלץ להתפשר על איכות.

החלוקה בבחירת התריסים נעה מתריסים חשמליים הכוללים תריס אור, תריס שלב מוקצף/משוך ותריס רפפה, דרך תריסי גלילה ידניים ותריסי רפפה ועד תריסים ונציאנים. אם יש לכם תריס ידני, לא חשוב איזה סוג, ניתן כיום להסב אותו לתריס חשמלי בכמה צעדים פשוטים. בכל מקרה, התאמת התריס צריכה לכלול שלושה פרמטרים עיקריים: סוג החלון או הדלת עליהם התריס מורכב, שיטת הפתיחה המועדפת ומגבלות התקציב.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *