נותן את הטון: שילוב בטון בעיצוב הבית

בית מבטון

לבטון יש מוניטין לא מוצדק של חומר קר ומנוכר, מתאים למוסדות ציבוריים ומבנים תעשייתיים ופחות לעיצוב בתים פרטיים. אבל אם מתעמקים בחומר עצמו – תערובת של מלט וחול שמקבלת צורה של התבנית שלו, מבינים כמה גמישות ואפשרויות עומדות לפנינו. יציקת הבטון הזו נקראת בשפה המקצועית טפסות המגיעה מהמילה טופס ביוונית, כלומר שבלונה, תדמית או תבנית.

עליית הסגנון התעשייתי והאורבני בעיצוב לצד המגמה המינימליסטית שמתאפיינת בהצגת חומרים בצורתם הגולמית נתנה את הבמה לחומר נשכח – כן, הבטון. זה התחיל מהקירות החיצוניים ובחירת המעצבים והאדריכלים להשאיר אותם חשופים והמשיך עם קירות פנים הבית שהוצגו ללא חיפוי. זה השימוש הבסיסי בבטון ומכאן הכול נפתח: מצד אחד שילובים עם חומרי גלם כמו עץ, מתכת ואלומיניום ומצד שני רמות גימור וצורות עיבוד שונות.

בטון כדרך חיים

כולנו מכירים את השימוש בבטון בעמודים, בקירות, בתקרה וגם בריצוף ובמדרגות בשביל הגישה (למשל בטון מוחלק או מוטבע), אבל מניפת האפשרויות מתפרשת להרבה יותר כיוונים. קודם כל, לא צריך תמיד לחשוב בגדול. כיום ניתן למצוא אלמנטים עיצוביים מבטון: גופי תאורה (תלויים או רצפתיים), אגרטלים, כלי אחסון, קעריות, אהילים שעונים ועוד ועוד.

משם אפשר לעלות רמה וקנה מידה עם שולחנות מיוחדים מבטון קל אותם משלבים עם חומרים אחרים לקבלת תוצאה מפתיעה ולא בנאלית, כוורת או ספריה לאחסון ספרים וחפצים דקורטיביים. השלב הבא הוא לשלב את הבטון ולהפוך אותו לקבוע: למשל מטבח מבטון ולא משיש, כיורים באמבטיה מבטון ואפילו שילוב מדרגות וקמין מבטון. זו אמנם נראית כבחירה למיטיבי לכת ונועזים, אבל צריך לקחת בחשבון שמדובר בחומר חזק ואמין שמחזיק לשנים רבות. ממש לא קוריוז או טרנד.

עיצוב הבית באלמנטים שמבוססים על בטון מסוגלים לדבר בכל שפה עיצובית ומתאימים היטב בקונספט כפרי, תעשייתי, אלגנטי, אורבני ואף בעיצוב מודרני. האפור הניטרלי של הבטון מאפשר לו להיטמע בכל חלל וסגנון כאילו נוצר שם מלכתחילה.

הבטון גם יכול להגיע בטקסטורות ומרקמים שונים, לחרוט בתוכו פסים או תבליטים ואפילו לצקת אליו חפצים ליצירת אלמנטים אמנותיים. בקירות הפנימיים לא מוכרחים להשאיר בטון חשוף ותעשייתי, אפשר ליצור צורות גאומטריות ותבליטים המקנים מראה מודרני ומעוצב. התוצאה שמתקבלת קרויה קיר כוח, נקודה מרכזית שאליה המבט נמשך כשנכנסים לחדר.   

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *