איך בוחרים שיש לבית?

התאמה לעיצוב הבית

אם הבית שלכם מעוצב בסגנון מסוים, בין אם זה בסגנון כפרי, תעשייתי, מודרני, וינטג' או כל דבר אחר, בחירת סוג השיש היא חשובה מאין כמוה. זה נכון לא רק לעיצוב המטבח ולהתאמה בין הארונות לשיש מבחינת מראה וחומר, אלא גם לשיש בחדרים נוספים כמו חדרי האמבטיה. ובמקרה שיש סגנון עיצוב שונה במטבח ובאמבטיה, סיטואציה לא דמיונית בכלל, מומלץ לשלב סוגים של שיש ולא להתעצל רקש כי יש הנחה על סוג מסוים.

האפשרויות לבחירת שיש הן בלתי מוגבלות – מאות דגמים, טקסטורות, צבעים, חומרים. מגרש משחקים שמאפשר לא רק לדמיין ולפנטז, אלא גם לדייק את ההשראה ללא פשרות. למטבח בעל עיצוב כפרי למשל, שמתאפיין באלמנטים של עץ מלא, גילופים ופרזולי מתכת, יתאים שיש קוורץ או שיש חברון. התאמת השיש אמנם מצריכה הכנת שיעורי בית כמו עיון בקטלוגים שונים או ליווי צמוד של מעצבת פנים, אבל מדובר בהשקעה משתלמת.

התאמה לצרכים

עם כל הכבוד לעיצוב, השיש הוא גם משטח פונקציונלי עליו מבשלים, אוכלים, חותכים, מניחים סירים, מופעל עליו משקל והוא צריך לספוג נוזלים שונים ומשונים. כלומר, אם אתם אוהבים לבשל וההתרחשות סביב המטבח היא משמעותית בבית, מומלץ לבחור בסוס עבודה: שיש מחומר חזק בעל כושר ספיגה נמוך כך שלא יישארו כתמים וכזה שאינו רגיש לחום גבוה. מבחינת עמידות, שיש גרניט או חברון מתאימים לבישול.

אם אתם מעדיפים שהשיש במטבח ישמש כאלמנט עיצובי בלבד ואין לכם כוונה לבשל, בחירה בשיש אוניקס היא אופציה מסקרנת: מדובר באבן גבישית ייחודית שנוצרת במעמקי האדמה ובעלת מינרלים טבעיים. שיש אוניקס נחשב ליוקרתי ואלגנטי בזכות המראה השקוף והמרשים שלו, מצד שני הוא בעל רגישות לשריטות וספיגת כתמים (בשל הנקבוביות), מה שמצריך תחזוקה שוטפת ומריחת סילר שנתית.

התאמה לתקציב

כמו כל דבר, גם בחירת שיש מתחילה ונגמרת בתקציב עיצוב המטבח. המחיר לא רק נגזר מסוג השיש, אלא גם מהמידות, עיבוד השיש, הגימורים ומורכבות העבודה. אם מחפשים שיש איכותי בעלות שווה לכל כיס, מומלץ ללכת על שיש חברון, שיש גרניט או שיש אבן קיסר מקולקציות ישנות. אם אתם רוצים לשדר יוקרה והמחיר הוא לא פונקציה, שיש אוניקס או גרניט פורצלן ישדרגו את מראה המטבח פלאים.

אחריות

נושא האחריות הוא גם חשוב בבחירת שיש ומשתנה מחברה לחברה. יש כאלה שלא נותנות כלל אחריות על השיש, מה שאמור לסמן עבורכם דגל אדום, כאשר רוב החברות מספקות 3 עד 5 שנות אחריות על המשטח. לכל אחריות תנאים שונים, אבל סביר להניח שאין כיסוי לנזקים שנגרמים לשיש מהנחת סירים חמים או ניקוי באמצעות חומרים ממיסי שומן. לשיש אבן קיסר יש יתרון גדול על-פני המתחרות שכן החברה מספקת אחריות לכל החיים, זאת בתנאי שהמשטח עבר עיבוד והותקן על-ידי מעבד מורשה ומוסמך מטעמה.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *