חורים בעלילה – למה מכונת הכביסה קורעת את הבגדים?

מכונת הכביסה שלכם מנקה או קורעת?

התופעה שהבגדים יוצאים קרועים לאחר הכביסה היא אכן מוכרת וידועה ואף הגיעה בעבר לפתח בית המשפט לתביעות קטנות.

לפי תלונות צרכנים שונים ברחבי הארץ התופעה אינה ייחודית למותג או דגם מסוים ועלולה לקרות גם בדגמים החדשים והיוקרתיים ביותר.

 

שימוש לא סביר או תקלת ייצור?

הדבר המיידי אותו יש לעשות אם מגלים בגדים קרועים הוא לבדוק באופן ידני שאין חפץ זר בתוך התוף – עט שהושארה בכיס החולצה, מצית בכיס הג'ינס ועוד, עלולים לגרום לבגדים להיקרע בזמן  פעולת המכונה. יתכן אף שבגד עם ריצ'רצ' המכובס עם בגדים נוספים הוא הגורם לקריעה.

 

סיבות נוספות לקריעת הבגדים:

שימוש לא נכון במכונה – העמסת יתר של בגדים במכונה עלולה לגרום לחיכוך עצמתי בין הבגדים וקריעתם

שימוש בחומרי הלבנה\מסירי כתמים – לעיתים שימוש בחומרים לא איכותיים או בכמות גדולה מדי עלולה לגרום להחלשות בד הבגד ולקריעתו.

 

אם בדקתם היטב ושללתם את כל הסיבות הללו כדאי להזמין טכנאי לבדיקת המכונה. אם תקופת אחריות עדיין בעינה כדאי כמובן להזמין שירות מנותן האחריות. יתכן כי חלק מסוים בתוף או אפילו בסוגר המכונה 'השתחרר' והבגדים נתפסים בו ונקרעים ואתם לא מצליחים לאתר את המקום. סיבה נפוצה יחסית לתקלה זו היא הפעלת המכונה על מהירות סחיטה גבוהה מדי לכן ניתן להסתפק ב-600-400 סל"ד.

מכונת הכביסה שלכם מנקה או קורעת?

מכונת הכביסה שלכם מנקה או קורעת?

 

 

אם במסגרת תקופת האחריות החברה טוענת כי המכונה תקינה, כדאי לנסות לעמת את הטכנאי מטעמה עם תוצאות הכביסה ולהפעילה בעודו בדירה. כאמור מקרה דומה הגיע בעבר לבית המשפט לתביעות קטנות שחייב את היצרן לפצות את הצרכן.

 

Comments

comments

2 comments

  • גם לי יש מכונת כביסה בוש שקורעת את הבגדים אם את יכולה תתקשרי אלי 0523903155

  • המכונת כביסה שלי קורעת ובולעת בגדים איכשהו אני מוצאת אותם בפילטר למטה וזה לאחר שהיא נסתמת ומפסיקה לסחוט זה קורה לי הרבה יש לי מכונת כביסה סמסונג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *