הסרת כתמים משטיחים

שאלה: אני רוצה להקדים רפואה למכה – קנינו שטיח יפה ולא זול לסלון שלנו ויש לנו ילדה קטנה בבית. מה עושים כדי להגן על השטיח מתאונות (= כתמים) ומה עושים בעת צרה (= כשהילדה מפילה משהו מלכלכך על השטיח)?

תשובה: כשמדובר בכתמים יבשים זו בדרך-כלל לא בעיה, בהנחה שהשטיח לא לבן – פשוט שואבים.

הבעיה היא בדרך-כלל עם כתמים לחים, וגם להם יש פתרון שבדרך-כלל מוכיח את עצמו: מפזרים מלח שולחני, ממתינים חצי שעה ואז שואבים עם שואב אבק. עם שטיחים מסויימים וכתמים מסויימים, אגב, מתקבלות תוצאות טובות יותר עם אבקת טלק.

בשביל כתמים עקשנים שלא יורדים מהשטיח, אפשר להשתמש בתמיסה שמכינים ממים ואבקת כביסה מתאימה (למשל, אבקה לכביסה ביד של צמר, אם מדובר בשטיח צמר, וכו'). משפשפים בעדינות את אזור הכתם, סופגים את שאריות הנוזלים עם מטלית ומייבשים. אחרי הייבוש שואבים את שאריות האבקה עם שואב אבק.

שימו לב שישנם תכשירים מיוחדים להגנה על שטיחים מכתמים, כשהשימוש הוא בדרך-כלל באמצעות ריסוס על השטיח אחת לכמה חודשים (התרסיס יוצר שכבת מגן). הדור הישן של החומרים מהסוג הזה היה לא כל-כך סימפטי. בדור הנוכחי יש כבר מוצרים שלא פוגעים ברכות השטיח ובטוחים לשימוש גם בבית שיש בו ילדים.

Comments

comments

2 comments

  • התכשירים הטובים באמת נמצאים רק אצל אנשי המקצוע, בסופרים תמצאו לכל היותר תכשירים נחמדים לא יותר

  • עידו ולדמן

    ישנם כתמים עקשניים שבאמת מצריכים בעל מקצוע וחומרים חזקים שאינם זמינים על מדפי המרכולים, אבל לעיתים מדובר בכתמים קטנים שבעזרת חומרים ביתיים ניתן להסיר את מרביתם – הכל תלוי במקרה ובכל מקרה עדיף להתחיל מהקל אל הכבד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *