תקנות הרעש: איך להתלונן על העירייה שלכם?

מי ממשיך להרעיש למרות תקנות הרעש החדשות של ארדן? נכון, העירייה שלכם. אבל בפעם הזו יש לכם סופסוף סיכוי טוב לנצח, כי עכשיו החוק לצדכם. השאלה שנותר לענות עליה היא: למי מתלוננים?

שלוש שניםלאחר  ש"תקנות הרעש" נכנסו לתוקפן, המפוחים ממשיכים להרעיש ודווקא העיריות והרשויות המקומיות מסתמנות  כפורעות החוק העיקרי. בחלק מהישובים החליטו פשוט להתעלם מהתקנות ולהמשיך להרעיש, ותושבים מופתעים וכועסים פנו והתלוננו למשרד להגנת הסביבה ולעיתונות.


לקריאה נוספת על תקנות הרעש ופירוט שלהן, ראו המאמר שיפוצים, רעש וחוק.

אפילו שלפני כניסת החוק לתוקף עמדו לרשות העיריות ארבעה חודשים להיערכות נפתחה זה מכבר חקירה פלילית נגד 3 רשויות.

לפני כן, במשך קרוב לשנה, ידעו כל הגורמים המעורבים שזהו "הבייבי" של השר להגנת הסביבה (דאז) גלעד ארדן, ושהתקנות יאושרו בסופו של דבר כי הוא יטיל עליהן את כל כובד משקלו. היו דיונים בכנסת, הייתה התייחסות בתקשורת – איש לא צריך להיות מופתע.

גם ארדן, פוליטיקאי מיומן, לא הופתע כשהואשם אז בפופוליזם, ובהטלת גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה ושתגרום להגדלת הארנונה ופגיעה בכיסם של התושבים. "הציבור", אגב, כולל בין השאר את עיריית תל אביב-יפו בעלת התקציב השנתי של כ-4.5 מיליארד שקלים.

"לא יעלה על הדעת" אמר אז השר ארדן לכתב ynet יואב זייתון, "שהרשות תפר את התקנות שהיא אמורה לאכוף. אבל אף אחד לא נמצא מעל החוק. רשות שתפר תקנות תטופל בקנס או בחקירה, כמו כל אחד אחר".

לשסות את התושבים במרכזיות

מה על התושבים לעשות כשהם נתקלים במפגעי רעש אסורים? ארדן ממליץ להתקשר למוקד ה-106 של הרשות או העירייה, ואם לא מקבלים עזרה שם להתלונן במשרד לאיכות הסביבה (בטלפון *6911).

מטרת ההנחיה הזו, מן הסתם, היא קודם כל להעביר עומס ממרכזיות המשרד שלו למרכזיות של ראשי הערים והרשויות – וסביר מאד להניח שהפרסומים סביב התקנות אכן יעודדו רבים להתקשר. כמובן, עדיף שילחצו על האנשים הנכונים.

הקנסות הכלולים בתקנות הם אמצעי אכיפה לא מבטיח במיוחד, כשמדובר בעיריות – הם אולי אפקטיביים יותר להרתעת צעירים שמתכננים מסיבה. ה"חקירות" שהזכיר ארדן יהיו אולי הרתעה יעילה נגד החברות הקבלניות שמשפצות כבישים בלילה או מפעילות מפוחים. לא בטוח שהמילה חקירות מפחידה באותה מידה חברי מועצה.

היריבים האמיתיים של השר, של התקנות ושל השקט, הם אלו שבאמת יכולים לשנות משהו. מרכזיה קורסת היא כנראה אמצעי יעיל יותר בימינו מחוק.

Comments

comments

3 comments

  • לפני כמה חודשים שיפצו ברחוב שלי בשעות הלילה. התקשרנו למוקד 106 (אנחינו גרים בת"א), שם אמרו לנו שהאזור שלנו הוא בכלל לא אזור מגורים ולכן תקנות הרעש לא נוגעות לו. האם זה נכון?

  • התגוררתי באזור "משרדים" בת"א שהיה כמובן ברובו אזור מגורים. באזור זה נערכו תיקוני כביש במשך חודשים (!!!!) ארוכים שהתחילו ב11 בלילה ונמשכו עד 5 בבוקר(!!!!!). כשפניתי להתלוננן נאמר לי כי יש אישור מהמשטרה והעירייה. כשהחלטתי לפנות יום שלם לעניין (שווה ביותר מול חודשים של חוסר שינה) ולברר בדיוק מי הגורם הישיר והפקיד הישיר אשר החליט על עבודות לילה באזור זה. העבודות במהרה נפסקו. כעבור שבועיים העירייה השיגה אישור נוסף, אך גם אותו הצלחתי לעצור והפעם העבודות עברו סופית למשך היום. לא לוותר!!!! אם אתה גר ביד חרוצים או אזורים מובהקים של תעשייה אתה בבעיה, רוב המקומות זה תירוץ עלוב של העירייה להשתמש בכלי עבודה שלהם במשמרות כפולות כעבודות לילה כמובן יעשו בדרום העיר.להתעקש להגיע ישירות לאיש במשטרה שאישר עבודות אלו. תופתע לגלות, שהם יופסקו לאלתר

  • התלוננתי בחולון,,בשדרות דב הוז כלבים וחתולים עושים את הצרכים בשדרה, המפוחים מפזרים את כל זה באוויר וזה מאוד מסוכן לבריאות, התשובה שלהם היתה שקבלני הנקיון מקבלים מידי פעם קנס קטן וזה לא מזיז להם,הם ממשיכים להפעיל את המפוחים,מצפצפים על החוק ובקיצור אין מה לעשות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *